Goedenavond,
Heeft iemand dit wel eens gehad?
En is het verstandig om zonder dit ballastgewicht te rijden?
Groet,
Christiaan
Krukaspoelie D2 td5 gebroken.
-
Christiaan van Dijk
Krukaspoelie D2 td5 gebroken.
Disco 2 td5, RRC 300tdi, P38 4.6 HSE.
Re: Krukaspoelie D2 td5 gebroken.
even de naam veranderen, krukas is geballanceerd maar kan nog trillingen hebben, dus zeg maar een trillingsdemper.
trillingen kunnen metaalmoeheid als oorzaak hebben, kun je zo rijden ???.
trillingen kunnen metaalmoeheid als oorzaak hebben, kun je zo rijden ???.
Het is gewoon een krukaspoelie hoor.
Een dual mass variant maar verder gewoon een poelie.
Die gaan na verloop van tijd stuk en JLR levert ze niet meer. Die van Brittpart schijnen kut te zijn, van Turner ook. Het beste lijkt een 2e hands maar dan loop je uiteraard het risico op hetzelfde want alles is wel ongeveer even oud en heeft veel kilometers achter de kiezen.
Hier mee rijden zou ik niet doen want 99% zeker onbalans maar er zijn er zat die gewoon een vast exemplaar monteren. Dan kom je in dezelfde discussie die veel Defender rijders hebben over een dual mass vliegwiel of een vaste. Voor beide opties zijn genoeg voorstanders te vinden dus kapot lopen zal de boel wel niet doen. Weinig mensen vinden dat leuk. Maar kan zijn dat je comfort inlevert door meet trilling of geluid.
Dat gezegd hebbende is bij mijn vorige D2 gewoon een poelie van Budget Parts gemonteerd door de dealert! Neem aan dat ze er dan wel wat vertrouwen in hebben want garantie op de reparatie......
Op E-Bay staan ze voor 100 euri dus de gok is, buiten het werk, niet zo groot. Koop (of beter leen) wel effe een momentsleutel die tot 400Nm kan.....
Die gaan na verloop van tijd stuk en JLR levert ze niet meer. Die van Brittpart schijnen kut te zijn, van Turner ook. Het beste lijkt een 2e hands maar dan loop je uiteraard het risico op hetzelfde want alles is wel ongeveer even oud en heeft veel kilometers achter de kiezen.
Hier mee rijden zou ik niet doen want 99% zeker onbalans maar er zijn er zat die gewoon een vast exemplaar monteren. Dan kom je in dezelfde discussie die veel Defender rijders hebben over een dual mass vliegwiel of een vaste. Voor beide opties zijn genoeg voorstanders te vinden dus kapot lopen zal de boel wel niet doen. Weinig mensen vinden dat leuk. Maar kan zijn dat je comfort inlevert door meet trilling of geluid.
Dat gezegd hebbende is bij mijn vorige D2 gewoon een poelie van Budget Parts gemonteerd door de dealert! Neem aan dat ze er dan wel wat vertrouwen in hebben want garantie op de reparatie......
Op E-Bay staan ze voor 100 euri dus de gok is, buiten het werk, niet zo groot. Koop (of beter leen) wel effe een momentsleutel die tot 400Nm kan.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Christiaan van Dijk
Vandaag maar een nieuwe, naamloos/merkloos, gehaald bij L-R-parts hier om de hoek, ze hadden ook nog 2e hands maar zoals Edward al aangaf weet je dan ook niet wat je hebt.
Rijden gaat gewoon goed zonder trillingsdemper maar trilt wel iets, komt denk ik ook doordat er van de 3 nokken er nog 1 op zit dus sowieso onbalans.
Mocht deze het begeven dan zal ik es kijken voor een massief exemplaar.
Die momentsleutel is we een dingetje, heb het nu maar gedaan op gevoel met hulp van Bertus (een trouw en regelmatig gebruikt stuk steigerpijp
)
Van het weekend maar even bij de buurman shoppen voor een grote momentsleutel.
Christiaan
Rijden gaat gewoon goed zonder trillingsdemper maar trilt wel iets, komt denk ik ook doordat er van de 3 nokken er nog 1 op zit dus sowieso onbalans.
Mocht deze het begeven dan zal ik es kijken voor een massief exemplaar.
Die momentsleutel is we een dingetje, heb het nu maar gedaan op gevoel met hulp van Bertus (een trouw en regelmatig gebruikt stuk steigerpijp
Van het weekend maar even bij de buurman shoppen voor een grote momentsleutel.
Christiaan
Disco 2 td5, RRC 300tdi, P38 4.6 HSE.
- Erik Peters
Heb je ook een nieuwe krukasbout gemonteerd?
Dat wordt, meen ik, wel voorgeschreven.
Je zou ook hier nog even kunnen kijken.
Groet,
Erik.
Dat wordt, meen ik, wel voorgeschreven.
Je zou ook hier nog even kunnen kijken.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht