Discovery 4

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Disconator4

Discovery 4

Berichtdoor Disconator4 » 24 Nov 2021, 21:30

Goedenavond Land Rover forum leden,

ik heb een dringende vraag nl;

wij hebben een Disco 4 TDV6 uit 2010 en de portieren kan ik wel centraal vergrendelen met de afstandsbediening en de spiegels gaan naar binnen en de lichten binnen gaan gewoon uit en de lichten knipperen ook alsof alles gewoon normaal dicht is, MAAR met de deurhendel kan ik de deur gewoon openen terwijl het eigenlijk dicht hoort te zitten.

Probleem is dat de auto gewoon gestart kan worden en dus kan wegrijden...

Hellllleeeppppp

Edward

Re: Discovery 4

Berichtdoor Edward » 24 Nov 2021, 22:55

Dat is zo niet op te lossen. Die moet aan de computer en uitlezen.

Want als het slot vd deur kapot zou zijn kun je je voorstellen dat ie niet op slot gaat ,maar als ie ook te starten is wordt dus zowl het alarm als de startonderbreker niet ingeschakeld.....

Dus eerst uit (laten) lezen en kijken wat ie te melden heeft......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

juultje

Berichtdoor juultje » 27 Nov 2021, 07:36

Misschien een stomme vraag maar je hebt toch niet de sleutel in je zak als je de deurklink vastpakt ?

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Nov 2021, 10:02

juultje schreef:Misschien een stomme vraag maar je hebt toch niet de sleutel in je zak als je de deurklink vastpakt ?

Dat is alleen als de optie "keyless entry" bij aanschaf is aangevinkt en dan zou je hem horen ontgrendelen lijkt me.
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Nov 2021, 10:12

juultje schreef:Misschien een stomme vraag maar je hebt toch niet de sleutel in je zak als je de deurklink vastpakt ?

Hmm ... hoe slimmer de auto hoe dommer de problemen/oplossingen kunnen zijn   :idea:

Groeten MarcS

PS   Ik denk dan aan de vastgevroren deur die niet vastgevroren was maar gewoon nog op slot zat omdat het slot wat zwaarder ging.
      Bij een Defender zonder AB is zoiets onmogelijk, bij eentje mét kan je er op wachten (vroeger of later gaat een slot zwaarder werken).

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Nov 2021, 10:15

Landmarcs schreef: (vroeger of later gaat een slot zwaarder werken).[/size]

Dat klopt niet. Een slot leutert uit en gaat dus steeds lichter werken, alleen het vet verouderd en dat gaat bij kou tegenwerken. Het zou bij een Def ergens is het onderhoudsboekje moeten staan dat daar iedere 8 jaar vers vet in moet. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Nov 2021, 10:24

Edward schreef:
Landmarcs schreef: (vroeger of later gaat een slot zwaarder werken).[/size]

Dat klopt niet. Een slot leutert uit en gaat dus steeds lichter werken, alleen het vet verouderd en dat gaat bij kou tegenwerken. Het zou bij een Def ergens is het onderhoudsboekje moeten staan dat daar iedere 8 jaar vers vet in moet. :lol: :lol:

Heb je de luxe van een Defender met AB dan blijven de sloten als nieuw (dwz niet vergeten ze jaarlijks een paar maal met de sleutel te bedienen anders doen ze het niet meer als de AB niet meer werkt).
Dat van die iedere 8 jaar vers vet is leuk maar sommige sloten werken ook met vers vet vanaf nieuw moeizaam, andere alleen bij koude.
De elektro-magnetische actuator doet kortstondig z'n best maar een slot dat bij koude pas de tweede keer open gaat zit de eerste keer nog dicht.  ( Don't ask me how I know! )

Overigens het verschijnsel van sleetse sloten ken ik ook: De achterdeur van mijn oude trouwe blauwe Td5 deed het ineens omgekeerd, bij het terugdraaien naar de middenstand werd het slotmechaniek weer meegenomen ... als je het wist was ermee te leven.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”