Voorstellen en Discovery II

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Mulderfm

Voorstellen en Discovery II

Berichtdoor Mulderfm » 16 Nov 2021, 14:32

Goedemiddag,

Eindelijk is het gelukt, we hebben een Discovery II TD5 automaat (grijs kenteken) uit 1999 met 320dkm (net ingelopen toch?)

De kleur is zwart en er zijn een aantal zaken welke we moeten aanpassen, maar dat is eigenlijk cosmetisch. Wat we direct gaan doen:
- Poetsen in en exterieur (volgende week zaterdag al;
- het achterslot van de achterdeur werkt niet met het centrale vergendeling, dus die moet vervangen worden, heb je toevallig 1 liggen? Laat het me dan weten.
- Stoelverlengers monteren op de beide stoelen. Zelf ben ik 2.03 dus beetje extra ruimte is wenselijk. Heb je die liggen dan neem ik ze graag van je over
- Het opendakje dicht kitten, nu met ducktape, das niet goed
- Extra sleutel bestellen, maar dan moet ie ook ingeleerd worden, iemand in de buurt van Groningen die dat kan?

Voor de rest, zijn de voor en achterbumper kapot, dus die wil ik (ooit) eens vervangen, maar dat zal van de zomer gebeuren.

Ook gaf de verkoper aan dat tunen een goede optie is. Persoonlijk ben ik daar huiverig voor, gaat dit geen problemen opleveren? Heb je hier ervaring mee dan verneem ik dat graag

Maar eerst lekker genieten.

Tot binnenkort, en zwaaien jullie ook naar elkaar :-) haha

Edward

Re: Voorstellen en Discovery II

Berichtdoor Edward » 17 Nov 2021, 13:29

Poetsen is altijd goed. Raam dichtkitten slaat natuurlijk nergens op, dat kun je ook gewoon goed maken door het even te demonteren en goed terug te leggen. De hemelstof hangt waarschijnlijk toch dus dan kun je dat ook gelijk goed maken.

Hier staat nog een nieuw beklede hemel met sparingen voor twee zonnedaken.

Bumper van First Four zijn erg mooi, stevig en hebben een goede pasvorm.

Bowy van Yellow trading zit in de Punt, die kan ze je leveren inclusief een setje rocksliders. Bn je gelijk helemaal klaar. Ik weet niet of Bowy een Nanocom heeft maar anders even bij garage Caspers langs, die kunnen de sleutel zo inleren.

Mijn D2 was getuned door Jose van Inside tuning en dat is zeker een aanrader.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Mulderfm

Berichtdoor Mulderfm » 17 Nov 2021, 13:56

Edward schreef:Poetsen is altijd goed. Raam dichtkitten slaat natuurlijk nergens op, dat kun je ook gewoon goed maken door het even te demonteren en goed terug te leggen. De hemelstof hangt waarschijnlijk toch dus dan kun je dat ook gelijk goed maken.

Hier staat nog een nieuw beklede hemel met sparingen voor twee zonnedaken.

Bumper van First Four zijn erg mooi, stevig en hebben een goede pasvorm.

Bowy van Yellow trading zit in de Punt, die kan ze je leveren inclusief een setje rocksliders. Bn je gelijk helemaal klaar. Ik weet niet of Bowy een Nanocom heeft maar anders even bij garage Caspers langs, die kunnen de sleutel zo inleren.

Mijn D2 was getuned door Jose van Inside tuning en dat is zeker een aanrader.

Dank voor je reactie,

Is dat met het dak echt zo simpel? dat klinkt goed! Net als het nieuwe hemeltje, wat wil je daar voor hebben?

Woon je ook in de buurt van Groningen? Heb namelijk de auto gekocht van Bowy;-)

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Nov 2021, 16:13

Mijn huis woont net naast Stadskanaal.

Net afgelopen weekend m'n Nanocom verkocht. Dakramen is een werkje omdat de hemel eruit moet maar daarna is het gewoon boutjes los, hele ding eruit pakken, nakijken en met verse kit weer terug monteren. Soms zijn de afwatergootjes gebroken maar meestal wel prima te lijmen met wat epoxy.

Er zijn ook dure verbeterde vervangexemplaren voor te koop maar dat is eigenlijk niet nodig.

Hemeltje mag voor 150 euro weg.
Edward van Vugt

Mulderfm

Berichtdoor Mulderfm » 17 Nov 2021, 18:48

Edward schreef:Mijn huis woont net naast Stadskanaal.

Net afgelopen weekend m'n Nanocom verkocht. Dakramen is een werkje omdat de hemel eruit moet maar daarna is het gewoon boutjes los, hele ding eruit pakken, nakijken en met verse kit weer terug monteren. Soms zijn de afwatergootjes gebroken maar meestal wel prima te lijmen met wat epoxy.

Er zijn ook dure verbeterde vervangexemplaren voor te koop maar dat is eigenlijk niet nodig.

Hemeltje mag voor 150 euro weg.

Ok dat klinkt eenvoudig, dan heb ik geen repairkitje nodig? Lees daar over op engelse forums.
Kan ik de hemel vervoeren in de Discovery? Ben wel geïnteresseerd. Maar heb nog nooit een hemel uit een auto gehaald, laat staan een open dak gerepareerd, laat staan 2 :P
Kan ik je rechtstreeks contacten? Via je website? Kunnen we misschien even afspreken? Plafond ophalen en tips and trics..

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Nov 2021, 23:59

Heb je een pb gestuurd. Te vinden rechtsboven onder het kopje privéberichten.
Edward van Vugt

Terug naar “Nieuw op het forum”