Heren
Ben er nu wel achter gekomen dat een serie bak ombouwen naar een defender bak serieus werk is
Maar nu heb ik nog liggen een complete bak met een kapotte versnellingsbak en een goede hulpbak en ik heb nu een kapotte hulpbak met een goede versnellings bak
De ene ( 4 versnellingsbak ) heeft een peilstok in het schakeldeksel en de andere bak heeft een niveau plug op de linkerkant
De vraag is nu, kan ik die beide bakken zonder problemen tegen elkaar uitwisselen dus losschroeven en een pakking vernieuwen en weer monteren of komt er meer bij kijken of past het helemaal niet
Voor ik weer zwarte klauwen krijg en een hoop tijd kwijt ben wil ik wel graag weten of een en ander mogelijk is
Groet Gerrit
verschillende versnellingsbakken serie 2
- Erik Peters
Re: verschillende versnellingsbakken serie 2
Ik kan helaas niet zeggen of e.e.a. omwisselbaar is.
Wel weet ik dat bij een Series 3 bak verschillende baknummers zijn met 'suffix' A t/m E en dat bepaalde onderdelen van een 'suffix' A bak niet in een bak met andere 'suffix' passen.
Maar kijk hier ook eens: http://www.expeditionlandrover.info/gear_ratio.htm
Groet,
Erik.
Wel weet ik dat bij een Series 3 bak verschillende baknummers zijn met 'suffix' A t/m E en dat bepaalde onderdelen van een 'suffix' A bak niet in een bak met andere 'suffix' passen.
Maar kijk hier ook eens: http://www.expeditionlandrover.info/gear_ratio.htm
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Het gaat dan ook niet om onderdelen uit de bak maar om de het gehele gedeelte met de 4 versnellingen om te zetten tegen de andere tussenbak 
Heel veel gaat ook (net) niet.
Diff van mijn 70er RR voor is uitgelopen, chrome bollen roestig (één loopt water uit).
Alles uitgelopen en smerig.
Heb nog een complete as van een VM Range liggen, pak ik die toch ...
Ben al een paar dagen bezig de verschillen te compenseren.
Een deel is gelijk (diff bijv), maar andere zaken helemaal niet.
En dan die metrische bouten waar je ze niet verwacht.
Zal met die bakken wel net zo gaan ...
Diff van mijn 70er RR voor is uitgelopen, chrome bollen roestig (één loopt water uit).
Alles uitgelopen en smerig.
Heb nog een complete as van een VM Range liggen, pak ik die toch ...
Ben al een paar dagen bezig de verschillen te compenseren.
Een deel is gelijk (diff bijv), maar andere zaken helemaal niet.
En dan die metrische bouten waar je ze niet verwacht.
Zal met die bakken wel net zo gaan ...
- Erik Peters
Gerrit a schreef:Het gaat dan ook niet om onderdelen uit de bak maar om de het gehele gedeelte met de 4 versnellingen om te zetten tegen de andere tussenbak
Ja, dat had ik wel begrepen, maar als er een iets andere uitgaande as in zit met iets andere spiebanen dan moet het tandwiel waar de as in schuift dezelfde spiebanen hebben. En ik heb wat dat betreft geen idee, ik heb altijd de bak gerepareerd met originele onderdelen, dan past het doorgaans altijd.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht