Hoi allemaal,
Ik heb een Def 90 uit 2004 en sinds kort maakt hij bij het optrekken
Een fluitend geluid. Eens hij op toeren is nog een beetje maar welliswaar
Veel minder.. Zou dit de packing van de turbo kunnen zijn of moet ik het elders zoeken?
Als het de packing zou zijn is dat iets wat je zelf kan vervangen of best even
Langs de garage gaan?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Timo.
Fluitend geluid.
Re: Fluitend geluid.
een TD5 neem ik aan (2004)
Fluit is een lekke pakking van uitlaatspruitstuk van de achterste cylinder (dus dichts bij het voorraam)
Kijk daar maar eens, zal er zwart uitzien
Waarschijnlijk ligt de moer er al af of in ieder geval los
Fluit is een lekke pakking van uitlaatspruitstuk van de achterste cylinder (dus dichts bij het voorraam)
Kijk daar maar eens, zal er zwart uitzien
Waarschijnlijk ligt de moer er al af of in ieder geval los
Kan ook de voorste zijn; ze trekken krom over de uiteinden. Laten vlakken (of zelf doen) en de gemodificeerde draadeindjes gebruiken en tevens de wangen tussen pijpen wegslijpen.
-
Timothy Bruneel
Bedankt voor de reactie.
Inderdaad de laatste moer is weg en de bout is afgebroken binnenin
Iemand een suggestie om deze te verwijderen en weet iemand waar ik deze
Kan bestellen alsook de 2 inbusschroeven van de EGR leiding
Welke ik dien los te maken voor montage? Blijkbaar moet ik deze vervangen..
Bedankt alvast.
Timo.
Inderdaad de laatste moer is weg en de bout is afgebroken binnenin
Iemand een suggestie om deze te verwijderen en weet iemand waar ik deze
Kan bestellen alsook de 2 inbusschroeven van de EGR leiding
Welke ik dien los te maken voor montage? Blijkbaar moet ik deze vervangen..
Bedankt alvast.
Timo.
- Erik Peters
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Alleen dat stukje van "drill out and place Helicoils" moet je proberen te vermijden. Is ook helemaal niet nodig.
Als je even iets maat of koopt waarmee je goed gecentreerd in het afgebroken tapeind boort dan kun je die er 99 vd 100 keer prima gewoon uit draaien zonder de draad in de kop te mollen.
Vlakken vh spruitstuk doe ik gewoon op een grote schuurmachine. De schotjes haal ik wel weg maar of dat nou echt zoveel doet?
Als je even iets maat of koopt waarmee je goed gecentreerd in het afgebroken tapeind boort dan kun je die er 99 vd 100 keer prima gewoon uit draaien zonder de draad in de kop te mollen.
Vlakken vh spruitstuk doe ik gewoon op een grote schuurmachine. De schotjes haal ik wel weg maar of dat nou echt zoveel doet?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
als je een linksom snijdend boortje neemt draai je ze er meestal al uit.
ik begon met een 3 mm, toen een 4 en met de 5mm op lage toeren ,tegen de klok in dus, komt ie vaak al mee. veel kruipolie gebruiken.
wel even nieuwe pakkingssetjes bestellen uiteraard.
turbo moet los, de aircopomp moet vaak even aan de kant maar de gehele reparatie valt reuze mee.
ik heb het spruitstuk zelf afgevlakt op een dikke glazen plaat en schuurpapier.
zat al gauw 5 mm hoogteverschil in. het ergste weggesleten met een haakse slijper en lammel disk (is redelijk agressief dus kalm aan). zodra het hoogteverschil nog maar ongeveer 1 mm was met de hand over de glasplaat met papier schuren. is ff werk maar goed te doen.
regelmatig checken of je niet te ver gaat.
heb inderdaad ook een inkeping in de tussenschotten geslepen om wat spanning weg te nemen.
de hele boel goed schoonmaken en klaar ben je.
ik heb bij mij alleen de drie afgebroken tapeinden vervangen en de rest gewoon lekker laten zitten.
succes.
ik begon met een 3 mm, toen een 4 en met de 5mm op lage toeren ,tegen de klok in dus, komt ie vaak al mee. veel kruipolie gebruiken.
wel even nieuwe pakkingssetjes bestellen uiteraard.
turbo moet los, de aircopomp moet vaak even aan de kant maar de gehele reparatie valt reuze mee.
ik heb het spruitstuk zelf afgevlakt op een dikke glazen plaat en schuurpapier.
zat al gauw 5 mm hoogteverschil in. het ergste weggesleten met een haakse slijper en lammel disk (is redelijk agressief dus kalm aan). zodra het hoogteverschil nog maar ongeveer 1 mm was met de hand over de glasplaat met papier schuren. is ff werk maar goed te doen.
regelmatig checken of je niet te ver gaat.
heb inderdaad ook een inkeping in de tussenschotten geslepen om wat spanning weg te nemen.
de hele boel goed schoonmaken en klaar ben je.
ik heb bij mij alleen de drie afgebroken tapeinden vervangen en de rest gewoon lekker laten zitten.
succes.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat