Defender 84 electra help
Defender 84 electra help
Welke schakelaars hebben hier gezeten? Ben bezig een Defender uit 1984 elektrische op te knappen.
Re: Defender 84 electra help
In het midden zit nu een raptor engineering. Waar ik niet weet waar voor iets is.
-
wim's Oblix
Akommelt schreef:Welke schakelaars hebben hier gezeten? Ben bezig een Defender uit 1984 elektrische op te knappen.
dit lijkt mij een rechts gestuurde defender, in dat geval zaten daar de knopjes van de achterruitverwarming, alarmlichten en in dat bouwjaar meen ik een klein lampje voor het voorgloeigebeuren. (of mistlichten maar die hadden toen een aparte schakelaar aan t stuur
- Erik Peters
Akommelt schreef:Welke schakelaars hebben hier gezeten? Ben bezig een Defender uit 1984 elektrische op te knappen.
Zo te zien een rechts gestuurde. En afhankelijk van de uitvoering hebben daar 2 schakelaars gezeten voor alarmlichten en binnenverlichting (maar niet in zo'n groot gat).
Akommelt schreef:In het midden zit nu een raptor engineering. Waar ik niet weet waar voor iets is.
Dat is dus de verrassing als je de draden volgt.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Ik heb nog 1 schakelaar er zitten en het idee dat er nog 2 zaten.
Ik heb namelijk nog 2 stekkers los erachter gevonden.
Ik heb namelijk nog 2 stekkers los erachter gevonden.
- Joep Weijers
Die laatste is de schakelaar voor tellerverlichting (huidige stand), binnenverlichting (naar boven), of uit (midden)
1986 One-Ten CSW V8
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
Mijn foto's en filmpjes van LRCH evenementen
- Erik Peters
Correct!
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Heeft iemand een afbeelding hoe het eruit hoorde te zien?
Het is inderdaad een rechts gestuurde defender uit 1984.
Het is inderdaad een rechts gestuurde defender uit 1984.
- Erik Peters
Zo. En zoals gemeld zitten daar de schakelaar voor de binnenverlichting en de schakelaar voor de alarmlichten en afhankelijk van de uitvoering mogelijk nog een andere schakelaar voor bijvoorbeeld de achterruitverwarming.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een behoorlijke spaghetti vind achter je middenconsole/dashboard. Ik zou in ieder geval proberen het even uit de knoop te halen zodat je gevoeglijk kunt uitzoeken wat wat is.
Daarnaast zie ik op de foto van je eerste post een zgn 'scotch blok', een klemmetje waarmee je van je bestaande stroomdraad aftapt. Gezien het feit dat die de kabel voor een deel stukmaakt, is de kans op overbelasting groot en dus op verhitting/kortsluiting niet uitgesloten. Ik zou die overal waar je ze ziet weg proberen te halen en vervolgens fatsoenlijk gesoldeerde verbindingen te maken, om problemen te voorkomen.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960