goeden dag
bij mijn discovery td5 van 2000 automaat is mischien ooit het instrumenten bord vervangen om welke reden weet ik niet maar sinds hij bij mij verblijft
blijft de teller indikatie knipperen weet iemande daar raad op
mvg Luc
km teller
Re: km teller
Vaak is dat een waarschuwing voor een slechte accu, geen idee of dat bij Disco’s ook zo is.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
- Erik Peters
Als de kilometerstand geregistreerd in de ecu niet hetzelfde is als die geregistreerd in de teller, knippert de tellerindicatie.
Je dient m.b.v. een LR Testbook of vergelijkbaar (Nanocom zou ook moeten kunnen) de kilometerstand gelijk te maken, waarbij altijd automatisch de hoogste waarde wordt aangehouden. Als de ecu een hogere waarde heeft wordt dit naar de teller geschreven of omgekeerd.
Ten minste dit las ik op een engels forum.
Groet,
Erik.
Je dient m.b.v. een LR Testbook of vergelijkbaar (Nanocom zou ook moeten kunnen) de kilometerstand gelijk te maken, waarbij altijd automatisch de hoogste waarde wordt aangehouden. Als de ecu een hogere waarde heeft wordt dit naar de teller geschreven of omgekeerd.
Ten minste dit las ik op een engels forum.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:....
Ten minste dit las ik op een Engels forum.
Mij staat bij dat iets gelijkluidends ook al eens op dit forum gemeld is.
Je kan het kilometrage truukeren maar alleen als je gelijktijdig ECU en dashboard-teller vervangt door een paar met een lager kilometrage.
Groeten MarcS
- Erik Peters
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Nee hoor. Als je hem aan een testbook vd dealert hangt (als die al nog hebben) dan pakt ie automatisch de hoogste stand. Maar een handige Harry kan er iedere stand inzetten die je hebben wilt. Zowel in de ECU als in de Km teller.
Komen ze nog gewoon voor bij je aan de deur ook.
In Nl is het illegaal, maar in D is het common practice. Vooral met auto's die naar hier komen want wij zijn dol op lagen km standen.....
Komen ze nog gewoon voor bij je aan de deur ook.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968