Deur scharnier bouten vervangen.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JulianLeenders

Deur scharnier bouten vervangen.

Berichtdoor JulianLeenders » 21 Aug 2021, 20:36

Beste Landrover vrienden,

Ik heb heel enthousiast nieuwe mooi rvs deur bouten voor mijn defender uit 2004 besteld. Mooi kitje van britpart. Ik dacht mooi dit doe ik even, maar nu komt het. Heeft iemand toevallig ergens een handleiding over hoe dit moet en welke bouten waar moeten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt.

Julian

Erik Peters

Re: Deur scharnier bouten vervangen.

Berichtdoor Erik Peters » 21 Aug 2021, 23:22

Inderdaad zitten in zo'n setje, rvs bouten met verschillende lengte. Ook zijn er rvs moeren als ook klemmoeren (tenminste in het setje, ooit overgenomen van Vincent, dat ik hier heb liggen voor een 4 deurs).
Maar als je er een bout uitdraait vergelijkt qua lengte met diegenen die je hebt en dan een vergelijkbare rvs bout er weer in zet, zou het goed moeten komen denk ik. Bij een vierdeurs moeten de langste bouten in/dwars door de 'middenstijl'.
Het is wijs om de rvs bout te voorzien van smeermiddel (keramisch vet of kopervet) aangezien rvs op rvs makkelijk 'vastvreet'.
Misschien krijg je de bouten in het schutbord (bulkhead) niet los, die moet je dan uitboren.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

JulianLeenders

Re: Deur scharnier bouten vervangen.

Berichtdoor JulianLeenders » 22 Aug 2021, 18:45

Ah kijk, dank voor de reactie. Heb vandaag maar is even de slag schroevendraaier gepakt en de chassis bouten vervangen. Inderdaad de lengte vergeleken met elkaar (wel het vet vergeten dus dat moet ik nog even doen.) Kom er nu achter dat de bouten die in de deuren zitten (die ik dus nog niet gedaan heb) allemaal dezelfde lengte hebben.

Dus…,

Ik ga even keramisch vet bestellen en dan ga ik me opmaken voor het vervangen van de rest. Ik heb ook de bouten voor de safari deur en de motorkap besteld dus die dan ook maar meteen doen.

Terug naar “Techniek”