Ola!
Na jaren is D'n Harrie weer naar buiten gerold, het start probleem is opgelost en nu ben ik langzaam maar zeker onderdelen aan het sprokkelen om hem op een paar punten weer toekomstbestendiger te maken.
Al toen we elkaar voor het eerst zagen viel me op dat de doortops "flexibel' waren. Bij het stoplicht soms handig omdat je dan door de kier kon kijken in plaats van voorover te buigen maar nu zijn er bij nadere inspectie wat meer gaten bij gekomen dus ik vind het tijd om ze te gaan vervangen.
Omdat ik het niet helemaal eens ben met het roestbeleid van Land Rover ben ik benieuwd of de replacements die schijnbaar nieuw worden geproduceerd roestbestendiger zijn dan de originele doortops.
Weet iemand daar meer over? De leveranciers die ik er over spreek zeggen dat het geen probleem is, maar in deze tijd zal het allemaal via de pakketdiensten moeten komen dus "even kijken" is wat omslachtiger...
Doortops
Doortops
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
- Erik Peters
Re: Doortops
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Hoi,
Mocht je die gegalvaniseerde gaan bestellen uit Engeland, dan wil ik er ook wel 1 bestellen
Wellicht sam doen om zo de verzendkosten te drukken ?
Groet
Frank
Mocht je die gegalvaniseerde gaan bestellen uit Engeland, dan wil ik er ook wel 1 bestellen
Groet
Frank
Erik Peters schreef:Misschien moet je hier eens kijken: https://www.sp-4x4.com/320853G_p/320853g-galv.htm
Groet,
Erik.
Hoi Erik,
Die had ik ook gevonden, voor mij een van de grootste kanshebbers. Aangezien ik soms een twijfelaar ben zoek ik op dit moment even naar ervaringen van mensen die deze (of vergelijkbare) al in gebruik hebben.
trix G4 schreef:Hoi,
Groet
Frank
Geen probleem, ik meld me wel even als ik de knoop heb doorgehakt. Misschien wel even handig om na te denken over het "vervoer in NL", als ik hem weer moet gaan versturen kan het best zijn dat er meer bij komt dan de besparing door het samen te voegen maar daar komen we wel uit.
Kei veel groeten,
Joost
Joost
-
109 is je ware
Gegalvaniseerde?Ik kocht in ‘85 bij John Craddock 2 exemplaren die volngns mij vn massief aluminium waren.Het frame bestond uit dikwandige delen die aan elkaar gelast waren.Het voorste deel kan ook open geschoven worden en beide delen werden dmv een draaiknop vastgezet.Volgens mij zaten die dingen standaard op de vroege Defender voor ze op draaimechanisme overstapten.Het voorste raampje open was ideaal voor ventilatie en omdat ik toen nog rookte werdt die rook mooi afgezogen met dat voorste ruitjeopengeschoven.En de afdichtingslijsten waren vn dik rubber i.p.v. dat rare spul waar ik de naam niet zo gauw weet,maar wel als je Laro te lang buiten stond daar mos op ging groeien.De fiat Campagnola die ik nu in mijn bezit heb heeft ook dat schuifsyteem met 2 bewegende ruitjes,ook voor de passagier/laadruimte maar heeft jammer genoeg wel die mosaantrekkede afdichtlijsten.Succes met je zoektocht,109
Hier staan ook aluminium tops. Die vind ik veel netter dan die gegalvaniseerde rommel.
Gekocht met ruiten en al dus monteren is na een verfje ook zo gedaan.
Gekocht met ruiten en al dus monteren is na een verfje ook zo gedaan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
109 is je ware schreef:Volgens mij zaten die dingen standaard op de vroege Defender voor ze op draaimechanisme overstapten.
Klopt, de 110 uit 1984 die ik gehad heb had volledig aluminium doortops. Zijn ook nog gemonteerd in 1985. Een nadeeltje vond ik de zwarte kunststof 'dop' in de voorste schuifruit, die zit rechts precies voor buitenspiegel.
Maar het is niet 'origineel' Series 2a.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Dat zijn gegalvaniseerde ook niet en die zijn nog eens abominabel van pasvorm en afwerking.
Overigens zul je mt een IIa ook geen last hebben van die spiegel icm dat zijruitje....
Overigens zul je mt een IIa ook geen last hebben van die spiegel icm dat zijruitje....
Edward van Vugt
- Erik Peters
Edward schreef:Hier staan ook aluminium tops.
Dan kan Joost in ieder geval gaan kijken.
Edward schreef:Overigens zul je mt een IIa ook geen last hebben van die spiegel icm dat zijruitje....
Je bedoelt, de spiegels staan op het voorspatbord.
En zo te 'horen' heb jij ervaring met onderdelen van SP-4x4.
Ik heb misschien nog een keer wat deuren nodig (voor een 110).
Groet,
Erik
Ervaring wel. Zowel met de doortops als met de deuren. De doortops waren na richten, bijwerken, alle pvertollige zink weghalen, alles gangbaar maken etc in igg nog bruikbaar.
De deuren waren zover van de maat en zo scheel dat ze retour gegaan zijn. Na drie zendingen heb ik me een set Puma deuren opgehaald in De Krim en die zaten er na 10 minuten per kant in.
Spaar je de moeite en koop gelijk originele deuren. Vraag anders Paul van OneTen ook maar even als je een second opinion wilt.
De deuren waren zover van de maat en zo scheel dat ze retour gegaan zijn. Na drie zendingen heb ik me een set Puma deuren opgehaald in De Krim en die zaten er na 10 minuten per kant in.
Spaar je de moeite en koop gelijk originele deuren. Vraag anders Paul van OneTen ook maar even als je een second opinion wilt.
Edward van Vugt