Hallo allemaal
ben nieuw op dit forum, mijn naam is François en woon al geruime tijd in Spanje.
Sinds maart ben ik in het bezit van een Land Rover Defender 110 Puma van 2008.
Gekocht hier in Spanje met +/- 73.000 km op de klok.
Na dik 3 maanden klussen heeft de auto een iets andere look gekregen.
Mijn vraag: er komt na +/-10 min rijden witte damp uit de airco-ventilatieroosters.
Wat is hier de oorzaak van en kan dit kwaad??
Alvast bedankt
Voorstellen
-
Landmarcs
Re: Voorstellen
Welkom François.
Die "witte damp" zou eenvoudig kunnen samenhangen met de binnen- en buitenlucht-vochtighied.
De gekoelde airco-lucht is door het koelen gedroogd, de binnenlucht is warm en kan daardoor heel veel meer vocht bevatten.
Meng je zulke warme lucht met koude lucht dan kan er "nevel" ontstaan.
Hetzelfde zie je soms in de bergen: aan twee kanten van een bergrug is het "mooi" weer - daar waar de twee luchtmassa's mengen krijg je ineen wolken ('s winters kan dat heel hevig uitpakken, dwz ineens heel dichte mist daar waar koude lucht met warmere lucht mengt).
Dit alles hangt samen met het "raadsel" van de absolute en de relatieve luchtvochtigheid.
Groeten MarcS
Die "witte damp" zou eenvoudig kunnen samenhangen met de binnen- en buitenlucht-vochtighied.
De gekoelde airco-lucht is door het koelen gedroogd, de binnenlucht is warm en kan daardoor heel veel meer vocht bevatten.
Meng je zulke warme lucht met koude lucht dan kan er "nevel" ontstaan.
Hetzelfde zie je soms in de bergen: aan twee kanten van een bergrug is het "mooi" weer - daar waar de twee luchtmassa's mengen krijg je ineen wolken ('s winters kan dat heel hevig uitpakken, dwz ineens heel dichte mist daar waar koude lucht met warmere lucht mengt).
Dit alles hangt samen met het "raadsel" van de absolute en de relatieve luchtvochtigheid.
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”