recaro stoel, vreemde zit

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
zakraket

recaro stoel, vreemde zit

Berichtdoor zakraket » 06 Jul 2021, 10:19

Ik heb twee recaro's in mijn auto, en de bijrijderstoel daarvan heeft een issue met de rugleuning. Misschien heeft iemand een tip, volgens mij zijn het bekende stoelen en wellicht een bekend issue.

Het probleem is dat als je daar op zit je eigenlijk alleen met je onderrug in de stoel zit, en je kunt eigenlijk met je hele bovenrug (en nek/hoofd) niet tegen de rugleuning zitten zonder dat je met een hele holle rug zit.
Het zit erg oncomfortabel, en de stoel in een andere stand zetten verhelpt het probleem niet. Hij staat nu vrij ver naar achteren gekanteld (incl. de zitting), zodat je onder de zwaartekracht iets beter in de leuning ligt.
De andere stoel heeft dit niet, die zit juist heel prettig in een goede rechtop houding.

Ik dacht eerst dat wellicht de onderrugverstelling los was geraakt oid in de uiterste stand, maar volgens mij heeft deze stoel helemaal geen onderrugverstelling. Er zit wel een knop aan de zijkant, maar die zet de zijsteunen (lendesteun?) dichter bij elkaar.

Aangezien we binnenkort naar Noorwegen/Finland gaan voor een kilometer of 10.000 zou t fijn zijn om op dit stoel ook prettig te zitten.

nu ik er over nadenk, het lijkt bijna alsof er een extra kussentje onderin de leuning zit wat er niet hoort te zitten. Het is aan de buitenzijde niet echt zicthbaar dat ie anders is dan de andere stoel.

Is zoiets makkelijk open te maken?

edit: nog eens naar gekeken. De stoel heeft wel een onderrug verstelling met zo'n blaasbalgje (vergeten, ik gebruik t nooit want de bestuurdersstoel zit perfect) maar bij deze stoel, als je dat blagje opblaast dan voel je halverwege je rug een harde "scherpe" bobbel opkomen. Dat is ook de plek waar de rugleuning een buiging (ook zonder lucht) lijkt te hebben waardoor je niet met je schouders tegen de leuning kunt zitten.
Kan het zijn dat ding dat opgeblazen zit omhoog geschoven is of een zwakke plek heeft waardoor hij op de verkeerde plek uitzet (of permanent een knik in de rugleuning veroorzaakt)?
Bijlagen
Screenshot_7.png

Edward

Re: recaro stoel, vreemde zit

Berichtdoor Edward » 06 Jul 2021, 11:03

Geen idee waar je de stoelen vandaan hebt, maar soms zijn die dingen zijn pas gemaakt op de persoon die daar het meeste zit.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

zakraket

Berichtdoor zakraket » 06 Jul 2021, 11:08

Ze zaten er in toen ik de auto kocht. Heb ze toen omgewisseld vanwege de vreemde zit.

Ze zijn ook electrisch in hoogte/helling (hoogte en helling zijn aan elkaar gekoppeld) verstelbaar, maar dat zit niet aangesloten. Heb dat wel even aangesloten gehad een tijd terug omdat de instelling nergens op sloeg. De betreffende stoel staat nu wat naar achteren gekanteld (en dus wat lager ook), als ik m nog verder naar achteren kantel is de leuning iets beter maar zit je met je benen niet lekker.

conny

Berichtdoor conny » 06 Jul 2021, 13:24

Dat heet lamba support; kun je ook verstellen als het goed is.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 06 Jul 2021, 14:19

Ik heb per rugleuning 2 van die opblaas dingen zitten, lijkt er op dat er 1 vol lucht zit. Meest simpele is om de bekleding los te halen en te kijken, lijkt mij een zware straf om daar een rondje Finland op te moeten zitten.

Geen autobekleder bij jou in de buurt die dit eventueel kan.

Groet

Ron
110-Td5 X-tech 2006

zakraket

Berichtdoor zakraket » 06 Jul 2021, 14:39

Kan eens informeren, ik meende vorige week hier in de buurt wel een bekleder te zien zitten waar op de gevel ook stond auto/meubelbekleding. Zal die eens bellen

Kun je zo'n stoel over het algemeen "gemakkelijk" uit elkaar halen zonder dat er direct iets los moet (naden bijv.)?

Je had een "stoelenpaleis" in Werkendam, die kwam jaren op MP voorbij en bood dit soort stoelen (ook vaak exact dezelfde) voor wènug maar die is helaas tijdelijk/permanent gesloten

Terug naar “Techniek”