Opvoerpomp range rover 1986 2,4td

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Matrixx-Machine

Opvoerpomp range rover 1986 2,4td

Berichtdoor Matrixx-Machine » 13 Feb 2012, 22:38

Kan iemand mij uitleggen waar de opvoerpomp van mijn range rover zich bevind?

JoostKenya

Re:Opvoerpomp range rover 1986 2,4td

Berichtdoor JoostKenya » 14 Feb 2012, 06:37

Oeps een VM diesel, dat is voor mij heel lang geleden!
Hangt er niet zo'n mechanisch/hand pompje aan de zijkant van het blok?
In de tank zit in iedergeval geen pompje weet ik me te herrineren.

Matrixx-Machine

Berichtdoor Matrixx-Machine » 14 Feb 2012, 09:39

Thx voor de snelle reactie, maar ( voor de beeld vorming ik ben een semi leek vwb diesel motoren) maar hoe zuigt deze motor zijn brandstof aan ik dacht te begrijpen via de opvoerpomp maar dat ding waar jij het over hebt lijkt wel een handmatig opvoer pompje?

Miss kan ne me helpen deze diesel loopt goed alleen stationair zakt hij weg na een halve minuut of soms voor het afremmen bij de stoplichten wat kan dit zijn? Of ga ik nu te kort door de bocht.

Diesel service kan me niet echt helpen althans zij zeggen brandstof pomp volledig laten reviseren a 900 euro!! Dat is me op het moment wat te gek zeker omdat ze me niet kunnen garanderen dat het daar aan ligt

Matrixx-Machine

Berichtdoor Matrixx-Machine » 14 Feb 2012, 09:45

Nog een vraag : deze auto heeft wellicht lang stil gestaan en ook is mij niet bekend welke kwaliteit diesel er getankt is in het verleden , maar is het nu zo dat als ik blijf rijden op goeie kwaliteit diesel ( bijv) shell pura) dat dan eea door het rijden schoon word if werk dat zo niet?

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 14 Feb 2012, 16:50

Je hebt twee pompen. De opvoerpomp die brandstof uit de tank zuigt (door het filter) en die het aanbiedt aan de tweede pomp. De tweede pomp is de hoge druk inspuit pomp (die dus voor 900 euro gereviseerd kan worden)