Dit is mijn eerste post op dit forum dus ik zal me eerst nog even kort voorstellen. Mijn naam is Dennis, ik woon samen met mijn vriendin in Krommenie en wij zijn sinds enige weken de trotse eigenaars van een 110 TD5 uit 1998. De variant met de 10P motor dus. Ik ben zelf best handig en zeg altijd met een knipoog dat ik het leuk vindt om oud ijzer op de weg te houden. Ons wagenpark bestaat verder uit een Volvo 240 Estate uit 1992 en een Renault Clio uit 1997, die ik allemaal zelf onderhoud.
We hebben als doel om de 110 om te bouwen tot reisauto. Maar eerst moeten er een aantal klussen aan gedaan worden, waarvan ik er al een aantal geklaard heb. Olielekkage bij de nokkenas doppen voor en achter, olielekkage bij de halve maan van de klepdeksel pakking, grote beurt etc.
Een bekend probleem bij de TD5's is lekkage aan de brandstofdrukregelaar. Dus ik had een X8R rebuild kit besteld om dit te fixen. Brandstofdrukregelaar verwijderd, ging zonder problemen, onderdelen vervangen (drukregelaar, rubbers etc.), en alles weer monteren. Klusje van niks zou je zeggen. Maar... Bij bevestiging van één van de bouten (links boven) bleek dat ik die niet meer aan kon draaien? Hij ging er volledig in, maar ik kon hem niet aandraaien. Dus het ding maar weer gedemonteerd, en toen bleek bij het eruit draaien van de linkerbout, dat er een mooie spiraal van aluminium in het schroefdraad zat
De vraag is wat nu? Kan ik gewoon met een M8 tap (nieuw) schroefdraad tappen? Want als er (teveel) aluminium verloren is gegaan gaat dat niet werken lijkt me?
Groeten,
Dennis