Na een tip op dit forum in oktober, vorig jaar:
Edward schreef:Eens! Er is geen enkele set up die beide extremen kan verenigen. Tenzij je 5K wilt verdampen in luchtvering.
De balgen in de veren zijn een goede, simpele, betaalbare en betrouwbare oplossing. Zelfs als je een set reserve in de auto gooit dan is nog steeds niet heel kostbaar.
En het is een beproefd systeem waar legio LaRo's mee rond rijden.
een set airlift 1000 besteld.
Deze dus:
https://www.airliftcompany.com/products ... lift-1000/
Installatie is inderdaad niet zo moeilijk en omdat ze toch los moesten, ook maar meteen de schokbrekers vervangen. (ze deden niet veel meer...
Nadat de wielen er weer onder zaten en met al het gewicht ingeladen, eerst een test gedaan met lege balgen.
Door de nieuwe schokbrekers (gewoon de standaardversie) voelde ik al een enorm verschil en veerden we niet meer in tot aan de bumpstops.
Met 1,5 bar in de hulpveren voelt de vering net zo stug als wanneer de auto leeg is.
De komende tijd maar een beetje experimenteren en zoeken wanneer het optimaal is, qua draagkracht en comfort.
In ieder geval staat de auto, ook met alle vakantietroep erin, weer recht en hoef ik me geen zorgen te maken dat de vogels in hun nachtrust gestoord worden omdat ik met m'n koplampen in hun nest schijn, als ik langsrij.