hardtop op een softtop defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
saro1975

hardtop op een softtop defender

Berichtdoor saro1975 » 26 Apr 2021, 22:56

Ik heb een softtop 90.
Is het mogelijk om een hardtop kap te plaatsen op een softtop defender (tijdelijk).
Ik dacht hier weleens wat over gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden. Wel genoeg info over het ombouwen van een hardttop naar softtop

fenix2

Re: hardtop op een softtop defender

Berichtdoor fenix2 » 27 Apr 2021, 19:30

hmm dan heb je in feite je antwoord al...

"reverse instructions 1 to 10" ;) (sorry, flauwe inkopper)

zonder gekheid.. het zou zomaar kunnen dat alle nodige inftrastructuur al aanwezig is ... buizen stelsel eraf, eventuele profielen boven de deur eraf en de hardtop plaatsen. (bij een series) op de 4 hoeken van de achterbak vastzetten. de voorkant van de zijpanelen worden de nieuwe deurspijlen voor de bovendeur en onder de dakrand boven de deuren de nieuwe deurrand boven het raam. Weet alleen niet zo 1,2,3 hoe het bij een 90 met de bovenkant van het voorruit zit. Bij een series is dat vlak en bout je de voorkant van het dak aan de bovenrand van het voorraam profiel.
Voor het mooie wel even controleren of de afdichtrubbers tussen de diverse panelen nog netjes zijn
Nog wel een dingetje is de achterdeur. In de sfeer van de softtop is wellicht een 'catflap' wel handig, hoef je geen achterdeur te (de)monteren bij wisselen tussen hard- en softtop.

Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Apr 2021, 20:32

Mij lijkt dat, als je een netjes compleet gedemonteerde HardTop hebt, het zich allemaal vanzelf wijst.
Misschien is het handig om een keertje bij een 90 HardTop naar binnen te loeren.
Verder denk ik ook dat een "catflap" handig is, volgens mij past die van een Series ook.

Groeten MarcS

PS   Een Soft-Top 90 is zelden grijskenteken, mocht je evenwel een grijs-kenteken Soft-Top hebben dan heb je een grijs-kenteken Hard-Top nodig.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 27 Apr 2021, 23:58

fenix2 schreef:Weet alleen niet zo 1,2,3 hoe het bij een 90 met de bovenkant van het voorruit zit. Bij een series is dat vlak en bout je de voorkant van het dak aan de bovenrand van het voorraam profiel.

Die bovenrand is (uiteraard) niet vlak, maar zit ook met boutjes vast en is tevens gekit (voor de waterdichtheid).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”