Hoi,
Ik ben een verse en trotse bezitter van een Defender 110 uit 1990.
3.5 V8 onder de motorkap en kan op benzine en LPG.
Heb ‘m dinsdag opgehaald bij Leon in Ootmarsum en zonder problemen teruggereden naar Amersfoort.
Helaas stopte ‘ie ermee tijdens een rondje door de wijk diezelfde avond.
Conclusie ANWB: bobine aan vervanging toe.
Vanavond heeft bevriende automonteur (geen landrover kenner) geholpen met vervangen van de bobine maar starten ho maar.
Nu willen we proberen om de volgende onderdelen te vervangen en het dan nog eens te proberen:
- rotor en verdeelkap
- bougiekabels
- 8 nieuwe boegies
Heeft een kenner op dit forum wellicht nog een tip of opmerking?
Ik kan alle onderdelen volgens mij wel vinden op lrparts.net maar misschien moet ik bij aanschaf nog op wat zaken letten?
Dit is volgens mij de rotor en verdeelkap?
https://www.lrparts.net/stc8368-distrib ... assic.html
Dank voor de hulp alvast!
Gr Niels
Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Ik zou eerst eens uitzoeken waar het probleem zit (volg Haynes bijv)
Het 'aan vervanging toe' klinkt wat onbeholpen.
Ik rijdt V8's met originele 'Bosch, made in Germany' bobines, heel wat beter dan de rommel die Rimmer, etc verkopen.
Het is niet het eerste onderdeel dat problemen geeft (tenzij zo'n copie van Rimmer natuurlijk).
Nieuwe bougies, verdeelkap en goede bougiekabels is altijd een goed idee.
Pas om met de rotor. Die zit vaak muurvast. Kan de hele verdeler kapot trekken.
Beter breken dan trekken (is trouwens zelden iets mee).
Ik rijdt V8's met originele 'Bosch, made in Germany' bobines, heel wat beter dan de rommel die Rimmer, etc verkopen.
Het is niet het eerste onderdeel dat problemen geeft (tenzij zo'n copie van Rimmer natuurlijk).
Nieuwe bougies, verdeelkap en goede bougiekabels is altijd een goed idee.
Pas om met de rotor. Die zit vaak muurvast. Kan de hele verdeler kapot trekken.
Beter breken dan trekken (is trouwens zelden iets mee).
dyngo schreef:Ik zou eerst eens uitzoeken waar het probleem zit (volg Haynes bijv)
Dank voor je antwoord Dyngo!
- wat bedoel je precies met ‘volg Haynes’?
- de woorden ‘aan vervanging toe’ heeft de ANWB man niet letterlijk gezegd, ‘t is meer dat hij bij het starten geen vonk zag en op basis daarvan conclusie trok dat het waarschijnlijk aan de bobine lag.
ANWB zit er ook wel eens naast hoor. Een vriend van me had een dynamoprobleem, moest volgens ANWB en de garage vervangen worden. Hij vroeg aan mij of ik er even naar wilde kijken. Velddraad onderbroken, dat was alles. Gat hadden die deskundigen niet gezien.
Misschien zit er ergens een slecht contact, kan zelfs een contacslotcontact zijn. In dit geval: meten is weten.
Misschien zit er ergens een slecht contact, kan zelfs een contacslotcontact zijn. In dit geval: meten is weten.
Ik vind het wel een beetje jammer dat je na een week (en iets van 100 km?) al met dit soort reparaties bezig moet houden.
Ding heeft toch zeker 15K gekost denk ik, heb je niet iets van garantie of coulance?
Ding heeft toch zeker 15K gekost denk ik, heb je niet iets van garantie of coulance?
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Nielsieee schreef:dyngo schreef:Ik zou eerst eens uitzoeken waar het probleem zit (volg Haynes bijv)
Dank voor je antwoord Dyngo!
- wat bedoel je precies met ‘volg Haynes’?
- de woorden ‘aan vervanging toe’ heeft de ANWB man niet letterlijk gezegd, ‘t is meer dat hij bij het starten geen vonk zag en op basis daarvan conclusie trok dat het waarschijnlijk aan de bobine lag.
wacht, Haynes is de man die de handleidingen schrijft, check
(ik vind helaas alleen maar manuals voor Diesel en ik heb benzine/LPG...)
deusjevo schreef:Ik vind het wel een beetje jammer dat je na een week (en iets van 100 km?) al met dit soort reparaties bezig moet houden.
Precies 15K, dus dat is een hoop geld voor iets wat niet zonder problemen start en loopt...
Ik bel Leon morgen wel even, ik heb van hem al wel de nieuwe bobine opgestuurd gekregen, maar die vervangen heeft het probleem dus niet verholpen.
Ik zal voor de zekerheid straks ook wat benzine halen en erin gieten. De benzinemeter doet het niet dus geen idee of er nog benzine in zit eigenlijk.
Ahh, daar was ik dan een soort van “niet gehinderd door enige kennis van techniek technicus” mee begonnen.
Mijn oude CX op LPG startte ook niet als de benzinetank leeg was.
Maar ja, die ANWB’er zag geen vonk en die zou je zelfs bij een lege tank moeten zien.
Mijn oude CX op LPG startte ook niet als de benzinetank leeg was.
Maar ja, die ANWB’er zag geen vonk en die zou je zelfs bij een lege tank moeten zien.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
deusjevo schreef:
Ah okay, nou ja, proberen kan geen kwaad en dan zit er maar vast een beetje meer in
Denk er nu aan om meteen de hele ontsteking te vervangen (met hulp van monteur dus).
Dit setje (https://shop.v8engines.com/complete-rov ... -253-p.asp) lijkt me een goede investering maar dat wordt niet naar NL verstuurd want >2 kg.
Weet iemand of ik iets vergelijkbaars in Nederland kan bestellen? Zie even door de bomen het bos niet meer...
Nielsieee schreef:deusjevo schreef:
Ah okay, nou ja, proberen kan geen kwaad en dan zit er maar vast een beetje meer in.
Denk er nu aan om meteen de hele ontsteking te vervangen (met hulp van monteur dus).
Dit setje (https://shop.v8engines.com/complete-rov ... -253-p.asp) lijkt me een goede investering maar dat wordt niet naar NL verstuurd want >2 kg.
Weet iemand of ik iets vergelijkbaars in Nederland kan bestellen? Zie even door de bomen het bos niet meer...
Leon stuurt me een ontstekingsetje op, blij mee!