Inleren sleutel Discovery 2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
omeWillem

Inleren sleutel Discovery 2

Berichtdoor omeWillem » 15 Apr 2021, 11:20

Is er iemand in de buurt van Hilversum met een Nanocom die mij wil helpen een sleutel in te leren?

Het geval is dat de afstandsbediening van mijn enige sleutel niet meer werkt; na vervanging van de batterij brandt het ledje op de sleutel nog steeds niet en ook de auto reageert niet. Ik neem aan dat het printje in de sleutel overleden is.

Ik kan een printje kopen van een gesloopte Discovery en naar ik begrepen heb elders op dit forum kan dat printje in mijn eigen keyfob gezet worden en moet daarna de sleutel ingeleerd worden, bijvoorbeeld mbv Nanocom.

Kan iemand mij hiermee helpen of op het juiste spoor zetten. Liefst tegen een vriendelijk prijsje uiteraard ;)

PS: wat gebeurt er dan eigenlijk? Wordt de elektronica van de auto aangepast zodat de nieuwe sleutel herkend wordt? Of juist het omgekeerde: dat het printje in de sleutel aangepast wordt zodat de sleutel bij de auto gaat passen?
Is na aanpassing van de sleutel de Noodprocedure nog bruikbaar of verandert deze code ook na het herprogrammeren?

Edward

Re: Inleren sleutel Discovery 2

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2021, 11:26

Er wordt niks hergeprogrammeerd, alleen op elkaar afgestemd. Idd met een Nanocom zo geregeld. Ik heb drie sleutels bij m'n auto waarvan er 1 de originele is.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”