Hoi allemaal,
Ik zou graag een Discovery 4 / LR4 op benzine willen hebben; daar de keuze in NL niet groot is; overweeg ik importeren. Zijn er hier misschien mensen die ook een dergelijk woest plan in hun kop hebben gehaald?
Ik ben niet op zoek naar kosten delen of iets dergelijks, het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen of misschien zelfs tips.
Met de nadelen (ongezien kopen) en de heffingen wordt import niet (heel veel) voordeliger dan een NL auto; maar de keuze in benzine auto's is veel groter. Uiteraard staan de meldingen van Autoscout aan, maar dan nog is de keuze niet geweldig.
Groeten!
Praampiloot
PS: ik had eerder een P38 4.6, die mis ik behoorlijk, en voor de leut heb ik een 109 station wagon. Ook op benzine.
LR4 US import
- Erik Peters
Re: LR4 US import
En als je eens in Duitsland kijkt/zoekt, daar is de benzine iets goedkoper dan hier (en de diesel iets duurder).
Kun je eventueel ook gaan kijken.
Groet,
Erik.
Kun je eventueel ook gaan kijken.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Praampiloot
Hoi Erik,
Dank! Op mobile.de nog niet bekeken en daar staat inderdaad wat leuks op. Scheelt volgens mij in elk geval BTW. Het (prachtige) voorbeeld vind ik helaas teveel geld; ik probeer het in de buurt van 25k te houden.
Erik Peters schreef:En als je eens in Duitsland kijkt/zoekt [...]
Dank! Op mobile.de nog niet bekeken en daar staat inderdaad wat leuks op. Scheelt volgens mij in elk geval BTW. Het (prachtige) voorbeeld vind ik helaas teveel geld; ik probeer het in de buurt van 25k te houden.
- Erik Peters
Tja, wat je er aan kwijt wilt moet je zelf weten, maar vanuit Duitsland naar Nederland is iets makkelijker dan vanuit de VS, ook al komt er wel BPM bij (afhankelijk van de leeftijd uiteraard). Wilde alleen de website doorgeven.
En de keuze aan Range Rovers is iets groter.
Groet,
Erik.
En de keuze aan Range Rovers is iets groter.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Duitsland (of een ander wat "nabij" EU-land*) scheelt naast de BTW óók nogal in de transportkosten en verder ook in de mogelijkheid tot het inspecteren van het potentieel aan te kopen voertuig. Het is natuurlijk verspilde moeite als je gaat kijken naar een auto die het niet is, maar het is dan in ieder geval geen verspild aankoop- en transport-geld.
Verder is de auto uit de EU normalerwijze ook een EU-auto en heb je geen (of althans minder) ongemakken. Bij een US auto kan je aanlopen tegen een US-spec dingetje dat ineens niet wil werken en waar je hier in Europe ("Yurp") geen makkelijke oplossing voor vindt.
* Wellicht is bijvoorbeeld Zweden ook interessant, Zweden is een "benzine-land" (hmm kennelijk is Diesel de "norm" als het om Discovery's gaat).
kijk eens hier, o ja een "mil" = 10 km.
Groeten MarcS
-
Praampiloot
Hoi,
Absoluut! Ik probeer naar het hele plaatje te kijken en geen BTW, die zowel over aankoop als BPM geheven wordt, scheelt heel wat draagarmen/Electronic Parking Brake units/motorenrevisies.
Ik heb 't idee dat dat wel meevalt? Het is geen corvette of F150 of ander, typisch Amerikaans geval, maar een Britse auto die daarheen is verscheept en in mijn geval weer naar huis komt.
De 5 liter V8 motor zit bv ook in hier verkochte Jaguars en Range Rovers.
Echt super tof! Niet aan gedacht, ga ik ook in de gaten houden!
Dank!
Landmarcs schreef:Duitsland (of een ander wat "nabij" EU-land*) scheelt naast de BTW óók nogal in de transportkosten en verder ook in de mogelijkheid tot het inspecteren van het potentieel aan te kopen voertuig. Het is natuurlijk verspilde moeite als je gaat kijken naar een auto die het niet is, maar het is dan in ieder geval geen verspild aankoop- en transport-geld.
Absoluut! Ik probeer naar het hele plaatje te kijken en geen BTW, die zowel over aankoop als BPM geheven wordt, scheelt heel wat draagarmen/Electronic Parking Brake units/motorenrevisies.
Landmarcs schreef:Verder is de auto uit de EU normalerwijze ook een EU-auto en heb je geen (of althans minder) ongemakken. Bij een US auto kan je aanlopen tegen een US-spec dingetje dat ineens niet wil werken en waar je hier in Europe ("Yurp") geen makkelijke oplossing voor vindt.
Ik heb 't idee dat dat wel meevalt? Het is geen corvette of F150 of ander, typisch Amerikaans geval, maar een Britse auto die daarheen is verscheept en in mijn geval weer naar huis komt.
Landmarcs schreef:* Wellicht is bijvoorbeeld Zweden ook interessant, Zweden is een "benzine-land" (hmm kennelijk is Diesel de "norm" als het om Discovery's gaat). kijk eens hier, o ja een "mil" = 10 km.
Echt super tof! Niet aan gedacht, ga ik ook in de gaten houden!
Dank!
-
Praampiloot
Nabrander: er staat een Dubai import bij mij om de hoek, daar wil men graag 40k voor hebben. Ik ben wezen kijken, prachtig ding, maar veel gebruikssporen. Hoe verder achterin je keek, hoe meer krassen je vond, binnen en buiten. Het lijkt alsof ze in de UAE de LR4s gebruiken om zaterdags mee naar de stort te gaan of zo, anders kan ik het niet uitleggen. Nu is het in Dubai waarschijnlijk ook de 3e auto, naast de Ferrari en een Rolls Royce.
Sporen van gebruik maak ik er zelf ook op, maar dan is 40k mij teveel.
Sporen van gebruik maak ik er zelf ook op, maar dan is 40k mij teveel.
Laatst gewijzigd door Praampiloot op 31 Mar 2021, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Praampiloot
Erik Peters schreef:En als je eens in Duitsland kijkt/zoekt, daar is de benzine iets goedkoper dan hier (en de diesel iets duurder).
Dat is zo, alleen daar is de wegenbelasting voor diesels veel lager dan in Nederland. Dan zou ik het wel weten met die SDV6. Als je op Autoscout een Land Rover van 2015-2016 zoekt in Duitsland, is minder dan 10% een benzine auto.
Voor de US aanpak ziet de berekening er zo uit nu:
2012 LR4 HSE
Code: Selecteer alles
Aanschaf € 13.600 ($16.000)
Transport naar Bremerhaven € 2.400
Invoerrechten € 1.600
RDW (Duitse route) € 1.400
BTW € 3.192
Naheffing BPM € 6.800
Totaal € 28.992
Funfactor van dit avontuur: onbetaalbaar
Over dat laatste kun je natuurlijk anders denken.
-
Praampiloot
Update: Heb contact gehad met TüV (Bremen) en die gaven mij (mondeling) aan dat, als je een LR4 uit de VS komt laten keuren, zij de CO2 uitstoot baseren op een berekening. Deze berekening gaat uit van rijklaar gewicht & vermogen > in geval van een Disco is dat veel & groot > hoge CO2 uitstoot > hoge (rest)BPM. Dit is precies wat de RDW in NL ook doet. Dat scheelt bij een LR4 uit 2013 ruim € 2.000.
Toch zie ik regelmatig 5l V8 LR4s in Duitsland aangeboden met 328 g/km als opgaaf (wat de fabriek ook opgeeft.)
Omdat zoveel afhangt van de (geregistreerde) CO2-uitstoot en omdat het BPM-tarief zo vaak is gewijzigd tijdens de productie van de Disco 3/4 heb ik alles in een spreadsheet gedaan om snel de totale kosten van een buitenlandse auto uit te rekenen. Als iemand geïnteresseerd is dan deel ik die graag.
Toch zie ik regelmatig 5l V8 LR4s in Duitsland aangeboden met 328 g/km als opgaaf (wat de fabriek ook opgeeft.)
Omdat zoveel afhangt van de (geregistreerde) CO2-uitstoot en omdat het BPM-tarief zo vaak is gewijzigd tijdens de productie van de Disco 3/4 heb ik alles in een spreadsheet gedaan om snel de totale kosten van een buitenlandse auto uit te rekenen. Als iemand geïnteresseerd is dan deel ik die graag.
Terug naar “Nieuw op het forum”