Als je een kleine thuis garage of werkplaats gaat bouwen, kom je er na verloop van tijd achter dat je het toch iets anders had moeten doen op bepaalde punten. Soms is het een gemis van een stekker aansluiting of een deurtje die verkeerd draait om maar iets te noemen.
Mijn vraag: Wat zou je achteraf anders hebben gedaan (ik kan nu nog aanpassen):?:
Had ik maar...
Had ik maar...
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.
-
Landmarcs
Re: Had ik maar...
Leerling schreef:Mijn vraag: Wat zou je achteraf anders hebben gedaan
Wat achteraf de grootste kans op een "had ik maar ... " geeft zijn de plannen die je vooraf maakt.
Dit lijkt een domme open porte-brisé-deur die naar twee kanten open gaat ... maar is het toch niet.
Even een en ander aankijken, en/of doormodderen met wat je al had.
Daarna weet je (soms) dat je eerste wensbeeld leuk was als wensbeeld maar toch niet wat je echt wilde.
De keuze die je dan daarna maakt is dan wel een "tweede keuze" maar krijgt ook de "eerste prijs".
Groeten MarcS
PS Het lijkt wellicht allemaal wat zweverig, ik denk dat een voorbeeldje helpt. We vonden de keuken in ons huis een gedateerde grafkelder, typisch eind jaren 70. In plaats van rap een snelle nieuwe keuken - zoals vaak gedaan wordt - hebben we de bronsbruine tegeltjes met tegellak gerold, en heb ik de okergele deurtjes met plakplastic beplakt (de meeste wit en sommige met Mondriaan-kleuren). Bleef het triest-bruine kunststof-werkblad. Om te beginnen leek ons een RVS werkblad wel wat, maar daar zaten wat haken en ogen aan. Uiteindelijk, na nog wat langer twijfelen, viel onze keuze op een diametraal ander materiaal: "granito", ter plekke gestort en geschuurd, vrijwel zwart op basis van hardsteen. De kastdeurtjes zijn gewoon nieuw gemaakt door onze timmerman. En de keukenvloer ... daar zei de granito-man van: niks aan doen, dwz gewoon opschuren, en de ontbrekende randjes gewoon met wat slim schilderwerk camoufleren, en van het prijsverschil leuk op vakantie gaan. Best slim van de granito-man met een Toyauto ... dezelfde granito-man had daarna nog een aantal klussen hier in de straat: een tevreden klant die niet op kosten gejaagd wordt is de beste reclame.
Moraal van het verhaal: te snel je ideale "eerste keus" nastreven levert wellicht slechts een "tweede keus" eindresultaat.
Leerling schreef:
Mijn vraag: Wat zou je achteraf anders hebben gedaan (ik kan nu nog aanpassen):?:
Een kleinere schuur?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Een kleinere schuur?
Is dat met een vrolijk gezegde in het achterhoofd ?
" Een grote schuur en weinig brand, een grote bek en weinig verstand. "
(wil je het netter dan vervang je grote bek door dikke kop).
Voor de goede orde ... behalve de grote bek en/of de dikke kop slaat dit niet op wie dan ook hier
Groeten MarcS
Bedankt voor het advies allen, ik ben er over uit en begonnen.
@Chris Topic mag op slot en eventueel verwijdert worden.
@Chris Topic mag op slot en eventueel verwijdert worden.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.