Het schuurtje project. Dit onderwerp is gesloten!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Leerling

Het schuurtje project. Dit onderwerp is gesloten!

Berichtdoor Leerling » 21 Feb 2021, 21:54

Beste leden en bezoekers,

Ik heb besloten om eerst maar een verslag te doen van mijn schuurtje ombouwen omdat het project van de tussenbak een beetje een rommeltje is geworden en het mooier is om uit elkaar te halen. De afgelopen dagen heb ik het wat druk gehad met dingen uitzoeken en merkte dat ik best wel veel vragen heb en meer advies nodig ben voordat ik zomaar van alles en nog wat ga aanschaffen. Verder is mijn werkgereedschap nu een tering zooi en ligt het overal en nergens op dit moment en liggen er nog veel nieuwe dingen in doos. Ook is er veel versleten, kapot of totaal verroest. Ik merk dat ik dingen wou aanschaffen die nu bij nader inzien niet verstandig zijn en de kosten loop op te jagen die nergens over gaan.

Het is tijd om mijn gehele schuurtje leeg te trekken en even helemaal een frisse start te maken. Ik kan dan beter zien hoe alles uitkomt, alles uitzoeken aan gereedschap, dingen verven en etc. Ik ben het overzicht kwijt en het komt bij mij over dat ik geen deadline weet te halen op dit moment. Er loopt teveel door elkaar en moet echt leren om wat meer overzicht te maken. Ik wil dan ook geen lappen tekst schrijven maar meer doen en domweg foto's plaatsen in dit topic. Voor vragen over gereedschap en etc ga ik in de kroeg de onderwerpen aanmaken waar ik veel info krijg wat mij helpt.

1. Morgen het schuurtje geheel leegmaken, schoonmaken en dan foto's maken als het leeg is en hier plaatsen.

Edit: @RaRo onder mij, komt goed (wellicht even een filmpje straks). Edit: Video komt er zo aan.
Laatst gewijzigd door Leerling op 21 Feb 2021, 22:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.

RaRo74

Re: Het schuurtje project.

Berichtdoor RaRo74 » 21 Feb 2021, 21:57

We willen ook graag wat foto's zien van hoe het nu is :D
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Leerling

Berichtdoor Leerling » 21 Feb 2021, 22:43

Even heel snel dan... Zo is het nu ongeveer maar kon niet alles lostrekken zo snel. En ik was zo snel aan het praten dat mijn taalkunde en uitleg ook te wensen heeft gelaten :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=7AH5nVU ... e=youtu.be
Laatst gewijzigd door Leerling op 22 Feb 2021, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 21 Feb 2021, 23:37

Dat is een mooie uitdaging en een uitstekend plan om eerst het hele schuurtje leeg te halen.
Daarna weer helemaal naar wens inrichten is sowieso een leuke bezigheid. Elke plekje kun je benutten waardoor het een sleutelparadijsje gaat worden.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat en heel veel plezier morgen :D
RaRo74
Afbeelding

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 21 Feb 2021, 23:42

:lol: succes morgen

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Leerling

Berichtdoor Leerling » 22 Feb 2021, 18:13

Ik heb het gehad voor vandaag en het was echt heel veel heen en weer slepen en de stellingen uit elkaar halen en etc. etc. Deel weer terug geplaatst maar gereedschap nog niet uitgezocht (ligt nog allemaal door elkaar in de bakken), alleen dat wat direct voor het grijpen was en versleten of kapot wel direct weggegooid. En maar vegen en stofzuigen waar ik maar kon, zelfs tussen de tegels met een borstel bezig geweest.

Verder best wel een goede dag en nu goed nadenken waar ik de nieuwe werkbank (zwaar met dik werkblad) ga plaatsen. Ik denk op de lange zijde en dan de gehele achterwand ook als hang wand gebruiken (wel van staal dan). Wellicht een frame laten lassen zodat ik het perfect kan indelen met lades en etc.

Wat wel heel jammer is, na mijn verhuizing een aantal jaar geleden ben ik heel veel gereedschap kwijtgeraakt doordat het overal en nergens lag bij mensen. Voornamelijk schuurmachines, cirkelzaag en alles voor stuken/tegelen en sierpleister gebeuren.

IMG_1376.JPG

IMG_1380.JPG

IMG_1381.JPG
Laatst gewijzigd door Leerling op 22 Feb 2021, 18:51, 3 keer totaal gewijzigd.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 22 Feb 2021, 18:18

Morgen of vanavond nog verder sorteren omdat ik denk dat er nog een 30% ingekrompen kan worden door bakken die vrijwel leeg zijn en koffers die ook geen nut hebben. Daarna alle gaten opvullen en kijken of ik voor moet behandelen voor het sausen (als het even kan liever niet). Doelstelling is om later alles op een metaal bord te krijgen aan de wand voor zover het kan.

Buitenkast lag ook helemaal opgestapeld met dozen en halverwege even snel een foto gemaakt. Stelling was even wurmen om die er in op te bouwen. :x

IMG_1382.JPG

IMG_1383.JPG

Straks even een filmpje maken. 8-) Is ook leuk om te zien en kan ik even rustig wat dingen uitleggen.

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 22 Feb 2021, 19:22

Goed bezig! :mrgreen:
RaRo74
Afbeelding

Leerling

Berichtdoor Leerling » 22 Feb 2021, 20:18

Dank je RaRo.

---

YubieTubie heeft weinig zin en moet hem in delen doen... Dan nu maar deel 1 (Kan nog in lage kwaliteit zijn door bewerking YT).

Geen mooie video of iets, gewoon domweg een beetje lullen. Wellicht straks nog deel 2 en 3. Helemaal geen zin om nu te knippen en te plakken :| Edit: Vooruit, ik gooi zo deel 2 en 3 er achteraan. :lol:

Deel 1
https://www.youtube.com/watch?v=nylXsjDJSjE

Deel 2
https://www.youtube.com/watch?v=33e2rHk_Nco

Deel 3
https://www.youtube.com/watch?v=j-aGd65JF6M

Beetje splaakgeblekjes tussendoor zeg... Te moe nu. Morgen weer verder en moet er vroeg bij zijn, heb nu nog allemaal spullen achter het huis liggen. Gaan we weer lekker foto's maken en wellicht weer een filmpje als ik zin heb.

Edit: Kom er zojuist achter dat een hydraulische werkbank een vermogen kost! :shock:
Laatst gewijzigd door Leerling op 22 Feb 2021, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Leerling

Berichtdoor Leerling » 22 Feb 2021, 21:21

Kleine tip: gebruik degelijke werkkleding... :lol: Ik was vandaag bijna een meisje geworden :mrgreen: Tussen bakken zijn zwaar en scherp.

IMG_1386.JPG

Dit onderwerp is gesloten, er wordt teveel persoonlijke én irrelevante informatie verstrekt.
Chris / Forumbeheer

Terug naar “Kroeg”