Beste Rovers,
Ik had een hele waslijst aan smeer, poets en weet ik het wat allemaal niet gemaakt, maar ik kan beter hier vragen wat jullie essentieel vinden en het meest werkzaam is. Als ik helemaal terug ga naar de basis dan krijg ik:
Remreiniger
Kruipolie
WD40
Teflon spray
Siliconen spray
Goede ontvetter.
Ontvetter voor de speciale ontvetter bak.
Maar nu is de vraag: Is er echt iets wat ik er bij moet hebben en echt nuttig is? Mijn eerste lijstje was al iets meer dan 100 euro voor spuitbussen. En ik heb het vermoeden dat iedereen mij voor gek zal verklaren als ik dat daadwerkelijk allemaal koop. Ik begin mij steeds meer te beseffen dat ik eerst dat moet gaan kopen wat ik echt nodig ben en dat ik niet werk aan een formule 1 auto maar een LaRo.
Alvast hartelijk dank voor de input.
Chemie
-
Landmarcs
Re: Chemie
Leerling schreef:Kruipolie
WD40
De meningen zijn natuurlijk verdeeld, maar er zijn serieus te nemen testjes waarbij WD40 het beter doet als kruipolie als de speciaal daarvoor bedoelde kruipolie.
Zoiets geeft te denken, en ook weer een vereenvoudiging van de voorraad.
Groeten MarcS
PS Zo nu en dan heeft de ACtion WD40 (of iets gelijksoortigs) in de aanbieding, en bijv ook de remmenreiniger is er niet duur.
Bedankt voor het advies, Motip kruipolie en remreiniger er dus uit. Lekker simpel en duidelijk antwoord.
Heb je nog meer advies?
Heb je nog meer advies?
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.
Remmenreiniger is juist essentieel! Iedere klus staat dat op de werkbank en ik koop het niet per bus maar per doos.
Wd40 en kruipolie verschillen echt wel qua werking en ik heb dan ook beide staan. Testen uit een boekje zijn leuk maar de praktijk is anders.
Verder heb ik koudontvetter staan en dat is het eigenlijk wel. Nu ja, je hebt gezien wat er allemaal staat maar het meeste daarvan is niet echt essentieel of nodig.

Wd40 en kruipolie verschillen echt wel qua werking en ik heb dan ook beide staan. Testen uit een boekje zijn leuk maar de praktijk is anders.
Verder heb ik koudontvetter staan en dat is het eigenlijk wel. Nu ja, je hebt gezien wat er allemaal staat maar het meeste daarvan is niet echt essentieel of nodig.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Lol, ik bedoel het merk Motip van remreiniger er uit (maar kan het verschil testen), ik weet dat je er veel van nodig bent. PS: mensen gebruiken het ook vaak verkeerd! Ik kon op het plaatje (sluitdeksel) zien dat daar ook flink remreiniger is gebruikt en bij het niet goed naspoelen krijg je donkere vlekken in aluminium. Remreiniger en aluminium zijn geen vrienden.
Maar ja, kruipolie en WD 40 kopen is niet heel erg. Maar ik wil graag jullie ervaring hebben. Ik had een extreem grote lijst die even te ver ging.
Niet doorvertellen: ik weet 100% zeker dat ik tig keer meer bussen remreiniger en etc. in handen heb gehad dan vrijwel iedereen van jullie, maar dat verklap ik later wel een keer. Heb er veel mee gewerkt en bestelde het per pallet.
Maar ja, kruipolie en WD 40 kopen is niet heel erg. Maar ik wil graag jullie ervaring hebben. Ik had een extreem grote lijst die even te ver ging.
Niet doorvertellen: ik weet 100% zeker dat ik tig keer meer bussen remreiniger en etc. in handen heb gehad dan vrijwel iedereen van jullie, maar dat verklap ik later wel een keer. Heb er veel mee gewerkt en bestelde het per pallet.
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.