Natte voeten in m'n Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Casper the Ghost

Natte voeten in m'n Defender

Berichtdoor Casper the Ghost » 08 Feb 2021, 18:06

Hallo Old Defender liefhebbers,

Mijn Defender 110 uit 2008 lekt regenwater, geen grote hoeveelheden maar onder de vloermatten is het bijna altijd vochtig tot nat. Nou weet ik zeker dat ik niet de enige ben die daar last van heeft, dus graag jullie tips en tricks? Of is het iets waarmee ik moeten leren leven in mijn Old Defender :cry:

In onderstaande video legt deze lieftallige jonge dame uit wat zei heeft gedaan om dit te verhelpen... echter ik twijfel of deze ingreep wel voldoende is en het niet meer in de deurrubbers moet worden gezocht

https://www.youtube.com/watch?v=sktO_4Ry4xs

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties

Groet,
Casper

Landmarcs

Re: Natte voeten in m'n Defender

Berichtdoor Landmarcs » 08 Feb 2021, 18:33

Dag Casper,

Tja, een gevalletje alchemie ... water lekt naar binnen, d'r komt olie onder uit ... 't is nog net geen lood dat in goud verandert.

Verder is er een water-ingress-manual.

En tenslotte ... als het "regenen" vooral iets is van het koudere seizoen dan kan het ook eenvoudig condens zijn, condens die achter het hemeltje tegen het dak ontstaat en daarna zijn weg naar beneden zoekt.

O ja, je hebt wellicht een "dakluik" ... en die zijn berucht vanwege de lekkages.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Feb 2021, 18:44

Tja, het komt overal vandaan. Langs de bevestiging van de voorruit, bij mijne drupten de bouten altijd, tussen de foam van schutbord en ruitframe, langs de deuren etc.

Goegel maar op "water ingress manual Defender" dat is een heel boekwerk dat JLR!!! heeft uitgebracht voor de dealerts.

Water hebben Disco's mits onderhouden meestal geen last van. Alleen bij de gapers die de dakramen laten volrotten met prut. Maar sneeuw is schijnbaar een ander verhaal:

PHOTO-2021-02-08-17-44-56.jpg

Deze kreeg ik vandaag. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 08 Feb 2021, 19:06

O, ik had gisterochtend wel 10 cm sneeuw binnen achter de voordeur liggen.
Nee, niet van de Defender, maar van huis. :D

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”