Van domme fouten leer je het best, en van andermans domme fouten leer je het makkelijkst.
Vanmorgen wilde de linker voordeur niet open. Ik had zaterdag de deurrubbers nog vlgs het boekje voorbehandeld
Nu kan je natuurlijk rechts instappen en hopen/verwachten dat met wat warmte de deur na even geduld wel open zal gaan ...
... alleen zat nu juist aan de linkerkant een verlengsnoer tussen de deur: ik had de acculader - tegen de vorst etc - aan de accu gehangen.
En ... het verlengsnoer was te kort voor de geplannede rit.
Voordeeltje van het verlengsnoer (en de makkelijk elektrisch te bedienen ruiten) was dat ik alles met de hetelucht-föhn kon opwarmen.
Motor ook maar vast gestart (ohhohhh wat duurt het opwarmen lang als de motor niks te doen heeft).
Toen na veel geduld, alles goed ontdooien, de deur nog niet open ging ...
..... toen viel mijn oog op het knopje van het deurslot
De auto was rondom open - dacht ik - want hij leek goed naar de afstandbediening geluisterd te hebben.
Alleen bleek de linker deur nog op slot te staan. Kennelijk was ging het links net iets zwaarder, wellicht toch wat vorst. Jammer genoeg zag ik het niet direct want dan had ik kunnen checken of het na een tweede keer open-dicht met de key-fob de deur wel open ging. Nu heb ik wel een kwartier aan een dichte deur lopen trekken.
Het goeie is wel dat 1º de linker deur nu heel mooi droog is, 2º ik nooit meer aan de deur zal lopen rukken zonder eerst de ontgrendeling te checken, en 3º dit me gelukkig gewoon thuis overkwam, want ergens ver weg in de rimboe in de kou kan je heel ongelukkig worden van zo'n dom foutje.
Groeten MarcS
PS Mocht onze trouwe moderator vinden dat dit "kroegpraat" is dan heb ik geen enkel bezwaar tegen een verplaatsing