daktent, roofrack

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
zakraket

daktent, roofrack

Berichtdoor zakraket » 08 Feb 2021, 09:48

Ik heb op mijn auto een roofrack zitten, van staal (aan het gewicht bezien). Dit roofrack heeft rondom een opstaande rand ("hekje") van zo'n 12cm. We willen een keer met een daktent op vakantie (huur of koop), maar ik kom er niet goed achter of op dit roofrack een daktent past (geen ervaring met daktenten). Ik denk zelf dat een daktent een vlak roofrack nodig heeft? M.a.w. dan heb ik niet alleen een daktent nodig maar ook een ander roofrack?

Ron63

Re: daktent, roofrack

Berichtdoor Ron63 » 08 Feb 2021, 15:38

Of het "hekje" aan de achterzijde verwijderen, ligt er dan wel aan natuurlijk of de daktent tussen de zij hekjes past.

Groet

Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Feb 2021, 15:44

Ron63 schreef:Of het "hekje" aan de achterzijde verwijderen, ligt er dan wel aan natuurlijk of de daktent tussen de zij hekjes past.

Of - als het toch op proef is - kijken of de daktent degelijk op de railing van het "roofrack" te monteren is.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Feb 2021, 15:47

Gewoon een paar houten balkjes op het roofrack neerleggen. Dan kun je alles gewoon degelijk aan elkaar monteren, tent proberen en als het bevalt kun je dan kijken naar een ander rack of deze aanpassen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

islander

Berichtdoor islander » 08 Feb 2021, 16:22

Stuur gewoon even een mailtje naar een daktenten verhuur die kunnen je alles haarfijn uitleggen
En die kunnen ook zien welke daktent eventueel zou kunnen passen

zakraket

Berichtdoor zakraket » 09 Feb 2021, 14:03

tnx, zal dat laatste eens doen met een foto erbij

Houston

Berichtdoor Houston » 09 Feb 2021, 19:29

Je hebt ook hogere beugeltjes. Afhankelijk van de hoogte van je rekje en de bevestiging aan de onderkant van de tent.
Wat is het merk van het roofrack? En de tent?

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

zakraket

Berichtdoor zakraket » 08 Jun 2021, 14:47

Tent heb ik niet, het roofrack is een oud stalen ding, in ieder geval al eens ooit zwart gepoedercoat (zonder uit elkaar te halen).

Het begint weer actueel te worden ivm de mogelijke versoepling van de regels. IK had laatst weer wat zitten zoeken, kwam toen een website (leverancier van daktenten) tegen met een foto van een auto waar de daktent op een soortgelijk roofrack was bevestigd. Kan dat helaas niet meer vinden (ook niet meer welke site dat was).
Een andere leverancier gaf aan dat zij geen daktenten hadden die hier op passen, maar dat dat met een dwarsconstructie op maat (kokers) wel te maken is.

Bijgaand een foto van het roofrack
test.png

Houston

Berichtdoor Houston » 08 Jun 2021, 18:14

Nou precies!
Heb ze er ook wel eens bovenop zien staan.
Dus is vast een oplossing voor!

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 08 Jun 2021, 19:18

Dat lijkt een origineel Land Rover Roofrack, ik heb ooit eens eentje aangeschaft voor mijn 110 300 Tdi en inmiddels zijn de blikken verstevigings driehoeken verroest, dus ik heb het ding aan onderdelen in de schuur liggen.
Voor lange voorwerpen (ladders, kano, etc.) gebruik ik nu 2 Thule dakdragers, die ik erop zet als het nodig is. Dat zou ook een basis kunnen vormen voor een daktent.
Bij mijn roofrack kon ik niet de volle lengte gebruiken aangezien het ding niet boven het grijskentekendakje paste. Ik heb het ding als voor een 90 (zoals op de foto) in elkaar geschroefd en zo paste het precies vóór de dakverhoging.
DSCF1668.jpg

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”