hi allen
Ik heb een disco 3 uit 2008 met 308.000 km
Ik overweeg er een disco 4 motor en versnellingbak in te zetten met veel minder km
Is dat te doen? Maar meer eigenlijk de vraag, past het 1:1, of zijn er veel aanpassingen nodig?
nw motor/versnellingbak
nw motor/versnellingbak
Disco 3 uit 2008. 205.000 op de teller
-
JohanFreelander
Re: nw motor/versnellingbak
Heb je nu technische problemen, of sleutel je gewoon graag?
Defender 130 2002
JohanFreelander schreef:Heb je nu technische problemen, of sleutel je gewoon graag?
En wat ligt er nu in en wat wil je erin hangen? Van een 2.7 naar een 3.0 zal vast veel problemen opleveren. Van een v8 naar een v6 of andersom vast nog wel meer.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Ja ik heb wat problemen met de motor of versnellingsbak...als ie koud is en ik geef flink gas , zit ik bijna met mn neus tegen het raam, zo hou hij ineens in met opschakelen...motor of bak...ik weet het niet zo.
Als motor warm is dan loopt ie wel goed en schakelt ook goed.
het liefst laat ik er dan een bak/motor van een Disco 4 in zetten....loopt beter en meer PK's
Ludo
het liefst laat ik er dan een bak/motor van een Disco 4 in zetten....loopt beter en meer PK's
Ludo
-
Landmarcs
Ludo, afgezien van de praktische/technische problemen moet je misschien ook even goed kijken naar wat de RDW ervan vindt.
Voor oudere auto's zijn er geen (of nauwelijks) regels, als alles maar deugdelijk is.
Voor de recentere auto's is er de typegoedkeuring waar je wellicht tegen aan loopt.
Groeten MarcS
Voor oudere auto's zijn er geen (of nauwelijks) regels, als alles maar deugdelijk is.
Voor de recentere auto's is er de typegoedkeuring waar je wellicht tegen aan loopt.
Groeten MarcS
ludo schreef:Ja ik heb wat problemen met de motor of versnellingsbak...als ie koud is en ik geef flink gas , zit ik bijna met mn neus tegen het raam, zo hou hij ineens in met opschakelen...motor of bak...ik weet het niet zo.
Ludo
Tenzij je er een gouden wrap omheen hebt zitten is het altijd goedkoper, betrouwbaarder, simpeler en vooral sneller om het ding gewoon in te ruilen of te verkopen en te zoeken naar wat je wel wilt. Ombouwen kost áltijd meer geld en het valt altijd tegen.
Edward van Vugt
Edward schreef:ludo schreef:Ja ik heb wat problemen met de motor of versnellingsbak...als ie koud is en ik geef flink gas , zit ik bijna met mn neus tegen het raam, zo hou hij ineens in met opschakelen...motor of bak...ik weet het niet zo.
Ludo
Tenzij je er een gouden wrap omheen hebt zitten is het altijd goedkoper, betrouwbaarder, simpeler en vooral sneller om het ding gewoon in te ruilen of te verkopen en te zoeken naar wat je wel wilt. Ombouwen kost áltijd meer geld en het valt altijd tegen.
Dank je Edward, nee meer iets met emotionele waarde....maar daar is een therapie voor.
Ik zal nog eens denken
Die therapie is meestal een begroting maken.

Edward van Vugt