Mijn '77 RRC project vordert gestaag. Wat eerst een stevige partij laswerk leek is uiteindelijk een complete nuts-and-bolts revisie geworden. Ik heb de tijd (en een DII TD% die goed rijdt) dus haast heb ik niet.
De volgende stap is het chassis laten schooperen (vlamstralen) om het chassis zo goed mogelijk te beschermen. Het originele chasis is vrwijel helemaal intact en dat wil ik graag zo houden.
Ik ben op zoek naar de originele 1/4" slagletters (of eigenlijk vooral de cijfers). Ik zou ze willen lenen, huren ofwel kopen. Ik kan uiteraard eenvoudig een set moderne 6mm letters en cijfers kopen maar deze hebben een compleet andere uitstraling. Doel is chassisnummer hernieuwd inslaan voor/nadat het chassis geschoopeerd wordt zodat het chassisnummer er goed en ook goed beschermd inzit.
Voor de volledigheid, de auto is origineel met alle (Franse) papieren. Achteraf had ik langs de RDW moeten gaan maar dat is nu te laat en nu wil ik dit zelf netjes doen.
Heeft iemadn een set nummers/letters die ik zou kunnen lenen, huren ofwel overnemen??
Wat postings van mijn project vind je hier: https://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=22&t=11813
Slagletters/cijfers origineel 1/4" voor '77 RRC te leen?
Slagletters/cijfers origineel 1/4" voor '77 RRC te leen?
Sjoerd M
Disco 2 TD5 '99 & RRC '77 project
Hiervoor: IIa 109, RRC Vogue SE '91, P38 HSE, D1 V8 '99
Disco 2 TD5 '99 & RRC '77 project
Hiervoor: IIa 109, RRC Vogue SE '91, P38 HSE, D1 V8 '99
Re: Slagletters/cijfers origineel 1/4" voor '77 RRC te leen?
Welke regio? 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Slagletters/cijfers origineel 1/4" voor '77 RRC te leen?
Hi Edward,
Dank voor je snelle reactie!! Ik woon in Enkhuizen en werk in Utrecht en kom met grote regelmaat in Friesland, zon beetje hele randstad met Veluwe/Friesland erbij.
Groet,, SJoerd
Dank voor je snelle reactie!! Ik woon in Enkhuizen en werk in Utrecht en kom met grote regelmaat in Friesland, zon beetje hele randstad met Veluwe/Friesland erbij.
Groet,, SJoerd
Sjoerd M
Disco 2 TD5 '99 & RRC '77 project
Hiervoor: IIa 109, RRC Vogue SE '91, P38 HSE, D1 V8 '99
Disco 2 TD5 '99 & RRC '77 project
Hiervoor: IIa 109, RRC Vogue SE '91, P38 HSE, D1 V8 '99
Re: Slagletters/cijfers origineel 1/4" voor '77 RRC te leen?
Oktober 2020 met mijn RR voor de APK.
Blijkbaar niets te vinden, was nu het chassisnummer aan de beurt.
Ik heb de auto al 20 jaar, maar plotseling was de 'B' aan het eind niet goed leesbaar.
Ik zeg nog, het kan niet anders dan een 'B' zijn, de auto is van 73.
Reaktie 'het moet GOED leesbaar zijn'.
Ja, het was altijd al zo. Een sleche belgische herinslag (officieel met papier).
Hij meld de auto officieel af met dit probleem.
Ik heb het slecht leesbare nummer weggelast en nieuw ingeslagen met oude stempels van de legerdump.
Terug naar de APK viel dat slecht.
U mag dat zelf niet inslaan, dat mag alleen de RDW (tegen veel geld en het risiko dat het kenteken wordt ingenomen - schrijven ze zelf).
Nee, zeg ik, gewoon 'leesbaar gemaakt'.
Denk dat ze bang waren voor een steekproef van de RDW.
Is maar dat je weet dat het niet mag ....
Blijkbaar niets te vinden, was nu het chassisnummer aan de beurt.
Ik heb de auto al 20 jaar, maar plotseling was de 'B' aan het eind niet goed leesbaar.
Ik zeg nog, het kan niet anders dan een 'B' zijn, de auto is van 73.
Reaktie 'het moet GOED leesbaar zijn'.
Ja, het was altijd al zo. Een sleche belgische herinslag (officieel met papier).
Hij meld de auto officieel af met dit probleem.
Ik heb het slecht leesbare nummer weggelast en nieuw ingeslagen met oude stempels van de legerdump.
Terug naar de APK viel dat slecht.
U mag dat zelf niet inslaan, dat mag alleen de RDW (tegen veel geld en het risiko dat het kenteken wordt ingenomen - schrijven ze zelf).
Nee, zeg ik, gewoon 'leesbaar gemaakt'.
Denk dat ze bang waren voor een steekproef van de RDW.
Is maar dat je weet dat het niet mag ....
Re: Slagletters/cijfers origineel 1/4" voor '77 RRC te leen?
Hi, dank voor de waarschuwing. Ik snap volledig hoe dat werkt, ik heb al eens eerder met een D1 V8 een slecht leesbaar chassisnummer gehad.
Mbt de slagletters: SLim om bij de legerdump te kijken. Dank voor de suggestie,
Sjoerd
Mbt de slagletters: SLim om bij de legerdump te kijken. Dank voor de suggestie,
Sjoerd
Sjoerd M
Disco 2 TD5 '99 & RRC '77 project
Hiervoor: IIa 109, RRC Vogue SE '91, P38 HSE, D1 V8 '99
Disco 2 TD5 '99 & RRC '77 project
Hiervoor: IIa 109, RRC Vogue SE '91, P38 HSE, D1 V8 '99
Re: Slagletters/cijfers origineel 1/4" voor '77 RRC te leen?
Als het bij de apk afkeur is dan kun je ook gewoon simpel even naar de Rdw voor een herinslag. Formaliteit.
Mijn Disco wad afgekeurd dus ik naar Rdw. Daar schoongemaakt en met een ets goedje van hullie nog extra gereinigd. Vraagt die Rdw wat ik kom doen. Die heeft 'live' en waar ik bij stond de garage gebeld en ze de les gelezen.
Als je begonnen bent zonder vooraf de juiste formaliteiten te doorlopen dan wordt het lastiger en dan zou ik ook gewoon zelf inslaan.
Maar inderdaad, het mag nie

Mijn Disco wad afgekeurd dus ik naar Rdw. Daar schoongemaakt en met een ets goedje van hullie nog extra gereinigd. Vraagt die Rdw wat ik kom doen. Die heeft 'live' en waar ik bij stond de garage gebeld en ze de les gelezen.
Als je begonnen bent zonder vooraf de juiste formaliteiten te doorlopen dan wordt het lastiger en dan zou ik ook gewoon zelf inslaan.
Maar inderdaad, het mag nie
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Slagletters/cijfers origineel 1/4" voor '77 RRC te leen?
Hoe was het ook weer.
Herinslag: betalen
Er moet een identiteitsonderzoek gedaan worden: betalen.
Al met al een 70 euro meen ik.
Dan het risiko dat een onkundige (die zijn er nogal wat als het om +40 jaar autos gaat) meent dat er iets niet klopt.
Zo had ik een 79 er uit Belgie aan een vriend overgedaan.
Die wil die invoeren, maar de RDW heeft twijfels over de originaliteit.
Overduidelijk een 79er, maar het nummer was niet duidelijk.
Onderzoek, kwam niets uit, maar kenteken werd ingenomen.
Kreeg het uiteindelijk terug met 'ongeldig, RDW' erover gestempeld.
Heb de auto in Wallonie verkocht, die kunnen dat toch niet lezen.
Ik bedoel maar, het is daar willekeur tegen betaling.
Oppassen.
Herinslag: betalen
Er moet een identiteitsonderzoek gedaan worden: betalen.
Al met al een 70 euro meen ik.
Dan het risiko dat een onkundige (die zijn er nogal wat als het om +40 jaar autos gaat) meent dat er iets niet klopt.
Zo had ik een 79 er uit Belgie aan een vriend overgedaan.
Die wil die invoeren, maar de RDW heeft twijfels over de originaliteit.
Overduidelijk een 79er, maar het nummer was niet duidelijk.
Onderzoek, kwam niets uit, maar kenteken werd ingenomen.
Kreeg het uiteindelijk terug met 'ongeldig, RDW' erover gestempeld.
Heb de auto in Wallonie verkocht, die kunnen dat toch niet lezen.
Ik bedoel maar, het is daar willekeur tegen betaling.
Oppassen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten