Ik weet dat het extreem veel uren werk is, maar is het technisch mogelijk om een Discovery met benzine V6 motor om te bouwen naar een SDV6 ?
Opnieuw opbouwen met nieuwe kabelboom zorgt voor extreem veel uren, maar toch is deze conversie rendabel?
Ook al zit diesel in de verdom hoek, een Disco rijd lekkerder met diesel denk ik, tevens is brandstofverbruik beetje gunstiger. Wat is jullie mening?
alle info welkom.
Ombouwen defender4 van benzine naar diesel
-
Defender130Schouwen
Re: Ombouwen defender4 van benzine naar diesel
Deze verkopen en er een diesel voor in de plaats terugkopen is het voordeligst.
Juist nu zal er best vraag zijn naar benzine uitvoeringen.
Juist nu zal er best vraag zijn naar benzine uitvoeringen.
RaRo74
Het is een blauwe.............

Het is een blauwe.............

Defender4? Rare topic naam.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
- Erik Peters
Ron63 schreef:Defender4? Rare topic naam.
Inderdaad, maar het maakt nieuwsgierig. Als er Discovery 4 gestaan zou hebben dan zou het topic vermoedelijk minder bekeken worden.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Defender130Schouwen schreef:Ik weet dat het extreem veel uren werk is, maar is het technisch mogelijk om een Discovery met benzine V6 motor om te bouwen naar een SDV6 ?
Opnieuw opbouwen met nieuwe kabelboom zorgt voor extreem veel uren, maar toch is deze conversie rendabel?
Ook al zit diesel in de verdom hoek, een Disco rijd lekkerder met diesel denk ik, tevens is brandstofverbruik beetje gunstiger. Wat is jullie mening?
alle info welkom.
Ik denk dat ook hier de algemene regel geldt: "Bij een LandRover is niets onmogelijk en zelfs dat niet."
In hoeverre men bij de productie de benzine- en dieselversies al "voorsorteren" weet ik niet, maar technisch moet het mogelijk zijn.
Zoals RaRo74 schrijft is een complete diesel kopen en de benzine-auto verkopen de makkelijkste, en ook verreweg de rendabelste "ombouw". Diesel zit in de verdomhoek en benzine wordt gevraagd - nu de waarde van de Disco aardig gezakt is - voor een auto "erbij".
En tenslotte: Je moet ook te rade gaan bij de RDW. Bij een oudere auto is bijna iedere ombouw slechts een administratief te verwerken hobbeltje, bij een nieuwere auto loop je waarschijnlijk tegen een zware keuring aan.
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 17 Jan 2021, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Rendabel? Nee, never nooit niet!
Vaak is er veel meer verschillend dan op het eerste gezicht lijkt. Is bv de automaat dezelfde? Ken geloof ik geen enkel model waarbij dat is, al is het alleen maar verschil in behuizing oid.
Het hele brandstofsysteem moet aangepast, de uitlaat, etc, etc.
Het kan nooit uit tov gewoon verkopen en een disel terug kopen. Het is nou niet dat een Disco 4 zeldzaam is en er geen vraag is naar een benzine noch dat er geen diesels te koop staan......

Vaak is er veel meer verschillend dan op het eerste gezicht lijkt. Is bv de automaat dezelfde? Ken geloof ik geen enkel model waarbij dat is, al is het alleen maar verschil in behuizing oid.
Het hele brandstofsysteem moet aangepast, de uitlaat, etc, etc.
Het kan nooit uit tov gewoon verkopen en een disel terug kopen. Het is nou niet dat een Disco 4 zeldzaam is en er geen vraag is naar een benzine noch dat er geen diesels te koop staan......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Gaat het om een Discovery v6 benzine met automaatbak ?
en is in een Defender over te zetten past dat op de motorsteunen?
en is in een Defender over te zetten past dat op de motorsteunen?