Zucht;
Mijn LR 109 wil niet meer starten. Na uren internet afstruinen en talloze youtube filmpjes word ik er moedeloos van. Huis tuin en keukentechniek is geen probleem, maar doe toch liever rijden. Inmiddels nieuwe accu erin, kabels zijn niet gebroken of stuk, carburateur ziet er als nieuw uit (rotor ziet er netjes uit, contactpuntjes heeft deze niet is nl elektrisch?), controleren op vonken durf ik niet, net zoals de startmotor eruit halen en vervangen. Wie kan mij verder helpen, met andere woorden: welke garage of fanatiekeling wil komen kijken?
Omgeving Roermond...
Alvast hartelijk dank!
Groet,
Nicole
Verzoek LR 109 start niet
Re: Verzoek LR 109 start niet
Vervelend zeg.
Roermond is voor mij net te ver.
Startmotor helemaal geen geluid?
Maar ja, daar zal je ook wel aan gedacht hebben.
Vonkje testen is inderdaad wel een van de eerste tests die je verder kan doen.
Want het is verder eigenlijk alleen maar vonkje, benzine en lucht...
Lid van de ANWB? Wellicht die een keer 'misbruiken'....
Roermond is voor mij net te ver.
Startmotor helemaal geen geluid?
Maar ja, daar zal je ook wel aan gedacht hebben.
Vonkje testen is inderdaad wel een van de eerste tests die je verder kan doen.
Want het is verder eigenlijk alleen maar vonkje, benzine en lucht...
Lid van de ANWB? Wellicht die een keer 'misbruiken'....
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.
Re: Verzoek LR 109 start niet
Draait de startmotor wel rond maar weigert hij aan te slaan?
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Re: Verzoek LR 109 start niet
Hi Nicole,
Ik zit in Eindhoven en kan je wel helpen.
Eerst maar even via het forum en eventueel telefoon.
Het testen van de ontsteking is simpel.
Haal de bobinekabel uit het midden van de verdeler.
Leg het messing uiteinde zo dat het 1 cm vrij ligt vrij van de motor.
Start de motor en kijk of je een vonk ziet.
Zolang de sleutel niet in het contactslot zit kun je geen schok krijgen.
Laat maar weten of hij vonkt.
Hugo
Ik zit in Eindhoven en kan je wel helpen.
Eerst maar even via het forum en eventueel telefoon.
Het testen van de ontsteking is simpel.
Haal de bobinekabel uit het midden van de verdeler.
Leg het messing uiteinde zo dat het 1 cm vrij ligt vrij van de motor.
Start de motor en kijk of je een vonk ziet.
Zolang de sleutel niet in het contactslot zit kun je geen schok krijgen.
Laat maar weten of hij vonkt.
Hugo
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC) to test your engine.
Re: Verzoek LR 109 start niet
IwemaLPG schreef:Hi Nicole,
Ik zit in Eindhoven en kan je wel helpen.
Eerst maar even via het forum en eventueel telefoon.
Het testen van de ontsteking is simpel.
Haal de bobinekabel uit het midden van de verdeler.
Leg het messing uiteinde zo dat het 1 cm vrij ligt vrij van de motor.
Start de motor en kijk of je een vonk ziet.
Zolang de sleutel niet in het contactslot zit kun je geen schok krijgen.
Laat maar weten of hij vonkt.
Hugo
Dag Hugo,
Ik heb de middelste bobinekabel eruit gehaald en getest op vonken. Hoewel ik het niet zie, heb ik de vonk wel degelijk gevoeld en ik hoor het knetteren. Wat is een eventuele volgende stap wat ik kan uitproberen?
Wederom bedankt,
Groet,
Nicole
Re: Verzoek LR 109 start niet
Klinkt toch als een erg zwakke vonk. Nou heb ik een redelijk slecht verlichte (ledlampen vd 1e generatie) in een deel vd schuur maar de vonk van zowel bobine als bougie is duidelijk te zien.
Voor voelen is erg weinig nodig. Heb wel eens een klap gehad vd ontsteking maar dat voelde ik een dag later nog.
Voor voelen is erg weinig nodig. Heb wel eens een klap gehad vd ontsteking maar dat voelde ik een dag later nog.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Verzoek LR 109 start niet
Hielt je de kabel vast?
Ik houd de kabels nooit vast.
Al dat het geval is en je kreeg een schok dan zijn je kabel niet goed.
Ik d kabels met de Plantenspuit nat maken en de motor starten.
In het donker ('s avond) zou je bij slechte kabels overal vonken moeten zien wegspringen.
Ik houd de kabels nooit vast.
Al dat het geval is en je kreeg een schok dan zijn je kabel niet goed.
Ik d kabels met de Plantenspuit nat maken en de motor starten.
In het donker ('s avond) zou je bij slechte kabels overal vonken moeten zien wegspringen.
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC) to test your engine.
Re: Verzoek LR 109 start niet
De bekabeling ziet er nieuw uit...
Wat is dan de oorzaak van een slechte vonk? De spoel/coil? Is het mogelijk om iets te meten met een multimeter???
Wat is dan de oorzaak van een slechte vonk? De spoel/coil? Is het mogelijk om iets te meten met een multimeter???
Re: Verzoek LR 109 start niet
Al je de kabel van de "+" bobine los maakt en het contact aan zet moet er 12v op staan.
Heb je een elektronische verdeler of een met contact punten?
Had je een heldere vonk?
Heb je een elektronische verdeler of een met contact punten?
Had je een heldere vonk?
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC) to test your engine.
Re: Verzoek LR 109 start niet
Jammer dat Nicole hier komt om haar problemen te bespreken, dat er mensen zijn die haar proberen te helpen en dat ze dan afhaakt.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten