Dashboard verwijderd, alarm gaat af

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Jeffrey&Marit

Dashboard verwijderd, alarm gaat af

Berichtdoor Jeffrey&Marit » 26 Dec 2020, 09:56

Hoi iedereen,

Alleen eerst fijne kerst!

Wij zijn nieuw hier en zal ons zeker nog even voorstellen.
Zit nu met een probleempje.. zoals elke dag in deze lockdown zijn wij bij o ze Defender 110 td5 uit 2004 in de garage die in onze drive in woning staat

Vanmorgen dacht ik (Marit) ik ga het dashboard eraf halen en kijken welk draadje van wat is. Dit voor het leren kennen van de auto en het later inbouwen van een 2de
huishoud accu. Onze defender wordt een camper.

Alleen denkt de Defender nu dat hij gestolen wordt daardoor ik het dashboard los haalde

Weet iemand hoe ik nu dit alarm uit krijg?

Gelukkig geen toeter of sirene naar alleen de knipperlichten (paniek lichten) blijven afgaan.

Groetjes Marit

JohanFreelander

Re: Dashboard verwijderd, alarm gaat af

Berichtdoor JohanFreelander » 28 Dec 2020, 18:33

Is het wel je alarm dan? Niet gewoon iets los bij de alarmlichtschakelaar?
Defender 130 2002

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Dec 2020, 19:42

JohanFreelander schreef:... gewoon iets ... bij de alarmlichtschakelaar?

Misschien gewoon de alarmlichtschakelaar omgezet ?

Alleen het dashboard (in strikte zin) losnemen is bij een Td5 heel eenvoudig.
Zo eenvoudig dat het mij zelfs zonder enige instructie lukte ('t was zelfs één van de eerste klusjes die ik deed ... ik vond de verlichting van de toerenteller te fel, de dealer had een toerenteller op de plek van het klokje geplaatst, een blauwe viltstift deed wonderen).
Overigens heerst er daar achter het dashboard zo'n draden-dichtheid dat je er mijns inziens niet snel wijzer van wordt.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 28 Dec 2020, 20:23

Min pool los maken :mrgreen:

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Dec 2020, 23:41

Ron63 schreef:Min pool los maken :mrgreen:

Groet Ron

Ja, dan heb je wel kans dat de sirene af gaat.........(als je niet de juiste procedure volgt).

Maar bij de 'vroege' Td5's zit de alarmlichtschakelaar ergens links onder het dashboard. De latere typen Td5's hebben een middenconsole in het dashboard waar volgens mij de alarmlichtschakelaar in zit.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Dec 2020, 00:44

Erik Peters schreef:
Ron63 schreef:Min pool los maken :mrgreen:

Groet Ron

Ja, dan heb je wel kans dat de sirene af gaat.........(als je niet de juiste procedure volgt).

Maar bij de 'vroege' Td5's zit de alarmlichtschakelaar ergens links onder het dashboard. De latere typen Td5's hebben een middenconsole in het dashboard waar volgens mij de alarmlichtschakelaar in zit.

Tja, het betreft vlgs de melding een 2004 Td5 dus zal de schakelaar niet op die in geval van nood nauwelijks te vinden linksonder het dashboard verborgen plek zitten.

Overigens zijn er schakelaars in de Td5 die nog erger zijn als de lichtschakelaar:   De achterruitenwisser+sproeier-schakelaar heeft achterop een uiterst truttig "lichtknippertje" dat als maak-schakelaar bij indrukken werkt. Omdat ik nog niet ingewijd was in de duistere wegen van Lucas (King of Darkness) dacht ik dat dit gewoon demontabel was, of minstens draaibaar ... maar hier had men juist weer ruim lijm gebruikt.   Ik wilde indertijd het schakelaartje wat verdraaien voor een betere kabelloop ... dit resulteerde in een tocht naar de electronica-winkel ... waar ze maar zo iets hadden dat aanmerkelijk beter schakelde en ook nog beter paste.

Het zou dus maar zo zo kunnen zijn dat de alarmlichten-schakelaar ook ineens stuk gaat omdat je er iets te stevig naar kijkt.

Groeten MarcS

JohanFreelander

Berichtdoor JohanFreelander » 29 Dec 2020, 19:47

Bij mijn 2002 td5 zit de schakelaar bovenin de middenconsole. Dichtbij de schakelaar van de mistlamp.
Dat zijn ook de enige 2 lichtschakelaars die ik heb. (naast grootlicht en de deurcontacten voor de interieurverlichting).

Maar met klussen aan het dashboard is deze schakelaar inderdaad zo ingedrukt.
Defender 130 2002

Terug naar “Techniek”