Puma 2011, olie van tussenbak naar versnellingsbak??

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dvollebregt

Puma 2011, olie van tussenbak naar versnellingsbak??

Berichtdoor Dvollebregt » 22 Aug 2020, 14:03

Hi all,

Eindelijk de olie van mijn versnelling en tussenbak vervangen. Online de tip gelezen om na het aftappen even te meten hoeveel erin zat.

- versnellingsbak MT82 - ruim 3 liter afgetapt (iets donkerder dan normaal maar wel helder), terwijl ik 2.2 liter had verwacht
- tussenbak - ruime liter afgetapt (iets dikker, niet helder, denk vocht), terwijl ik 2.3 liter had verwacht

Blok is iets nat aan bestuurders kant LHD, maar vewacht dat dit vanwege vacuum pomp is. Daardoor is bak, tussenbak ook wat natter dankzij rijwind.
Het is dus lastig te zien wat er aan de hand is.

Jullie enig idee, zitten er keerringen tussen beide en zijn die te controleren? Ik heb helaas de vorige keer niet zelf de olie gevuld dus kan niet zeggen of ze er gewoon 3 liter in gedaan hebben. Voordat ik aftapte liep het ook niet uit het olie vul gat, dus niet overvol dacht ik...

Wat denken jullie?

Groet,

Duco

Gerard4t

Re: Puma 2011, olie van tussenbak naar versnellingsbak??

Berichtdoor Gerard4t » 23 Aug 2020, 09:48

Ik zou alles goed schoonmaken en dan afwachten or er sporen van olielekkage komen.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 23 Aug 2020, 10:02

Ik zou ook even kijken in dit "draadje": https://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=14&t=11938&hilit=versnellingsbak+puma#p87949

Niet meer dan 2,2 liter in doen.
En er kan geen olie van de tussenbak in de versnellingsbak komen. Er zit nog een niet gesmeerd afstandsstuk tussen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Dvollebregt

Berichtdoor Dvollebregt » 23 Aug 2020, 17:13

Dank voor het meedenken! Schoongemaakt en nu maar afwachten!
Ik houd jullie op de hoogte 8-)

Terug naar “Techniek”