Hi!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
JorritV

Hi!

Berichtdoor JorritV » 13 Aug 2020, 16:50

Hallo, weer een nieuweling op 't forum :)

Ik ben Jorrit en rij sinds een paar jaar rond met een Series III 109 uit '77.
Voornamelijk voor vakanties ritjes met vrouw en 3 kinderen, dus afgeladen op en in de auto, maar ook om gewoon even leuk te sturen.
IMG_20191208_150139.jpg

Ik ben recent lid geworden bij de LRCH en lijkt me leuk om ook aan te gaan sluiten bij de georganiseerde ritjes.

Kleine aanpassingen aan de auto durf ik zelf nog wel aan te beginnen, zoals recent sidesteps toegevoegd, nieuwe achterbank uit Discovery, koelsvloeistof vervangen etc.
Voor wat groter werk zou ik nog wel tips kunnen gebruiken waar naar toe te gaan, want de 6-in-lijn benzine zou wel eens 'echt' nagelopen mogen worden.

Groeten uit Delfgauw!
SIII 109 6-cil. 1977

Landmarcs

Re: Hi!

Berichtdoor Landmarcs » 14 Aug 2020, 10:48

Welkom.   Wat een leuk bouwpakket "avatar" (dat mag je wat mij betreft nog een keer wat groter posten).

Groeten MarcS

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 14 Aug 2020, 20:26

hiha, welkom mooie 109 Stawag ;) altijd fijn om nieuwe stawags te mogen begroeten :D

oh en hi Jorit, Jij ook welkom ;)

Fenna
Afbeelding

JorritV

Berichtdoor JorritV » 14 Aug 2020, 20:34

Landmarcs schreef: 
Welkom.   Wat een leuk bouwpakket "avatar" (dat mag je wat mij betreft nog een keer wat groter posten).

Groeten MarcS

Voila:
63e38047ac6cdef500efe4e1a7a3269e.jpg
SIII 109 6-cil. 1977

JorritV

Berichtdoor JorritV » 14 Aug 2020, 20:49

fenix2 schreef:hiha, welkom mooie 109 Stawag ;) altijd fijn om nieuwe stawags te mogen begroeten :D

Fenna

Dank!
'k Zie in je avatar dat een UK wagen hebt. Ik gok RHD, correct?
Is dat nog een uitdaging op onze wegen (parkeren, slagboom etc)
SIII 109 6-cil. 1977

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Aug 2020, 11:27

JorritV schreef:
fenix2 schreef:hiha, welkom mooie 109 Stawag ;) altijd fijn om nieuwe stawags te mogen begroeten :D

Fenna

Dank!
'k Zie in je avatar dat een UK wagen hebt. Ik gok RHD, correct?
Is dat nog een uitdaging op onze wegen (parkeren, slagboom etc)

De foto toont een donkerrode LHD 109 -- de bouwpakket avatar .... is slechts een bouwpakket.

Overigens is een LHD met slagbomen, kaartjesautomaten en betaalloketten soms ook een uitdaging.
Ik kijk altijd even wat beter wat handiger is: uit het raam hangen of gewoon ruimte nemen en even uitstappen.

Groeten MarcS

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 15 Aug 2020, 22:58

Hi Jorit,

Parkeren is heerlijk, ik stap gelijk op de stoep uit ;)
RHD rijden wordt pas ingewikkeld als je daarna weer in een LHD stapt (heeft me op mijn vorige werk een paar keer een buitenspiegel gekost). Overigens weet je die overstap na 2 spiegels ook wel weer goed te doen :D

Slagbomen en tolpoortjes ed. vereisen wel enige choreografie om daar handig doorheen te komen. Doorgaans zijn die te vinden op plaatsen waar ik niet zo snel kom, dus is het maar sporadisch een uitdaging.

Fenna
Afbeelding

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Aug 2020, 20:03

Landmarcs schreef:Overigens is een LHD met slagbomen, kaartjesautomaten en betaalloketten soms ook een uitdaging.
Ik kijk altijd even wat beter wat handiger is: uit het raam hangen of gewoon ruimte nemen en even uitstappen.

Groeten MarcS

Ah, dát verklaart een hoop reacties van jou Marc, jij kunt écht nie autorije nie! :lol: :lol:

Het enigste dat ik ooit met de 130 had was dat de slagboom van de parkeergarage alweer dicht was nadat ik na drie keer steken de bocht tussen kaartautomaat en slagboom afgelegd had. :D :D

Verder nooit problemen, ook niet met verhoogde 130 of Disco
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Aug 2020, 21:14

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Overigens is een LHD met slagbomen, kaartjesautomaten en betaalloketten soms ook een uitdaging.

Ah, dát verklaart een hoop reacties van jou Marc, jij kunt écht nie autorije nie! :lol: :lol:

Het enigste dat ik ooit met de 130 had was dat de slagboom van de parkeergarage alweer dicht was nadat ik na drie keer steken de bocht tussen kaartautomaat en slagboom afgelegd had. :D :D

Verder nooit problemen, ook niet met verhoogde 130 of Disco

Je bent hetzij een slangemens dan wel heb je nog nooit bij bijv. een kleinere bemande Franse supermarkt pomp afgerekend.
Ik ben in ieder geval niet lenig genoeg ... ze zeiden vroeger al "Marc is een hark". Als je uitstapt moet je alsnog bukken om bij het loket te komen.
Bovendien zit ik niet zelden op m'n portemonnee. (Verder heb ik dan weer geen ruzie met de draaicirkel, want een 110.)

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”