Groot geschapen Serie 3 88" 1975

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Laro S3

Groot geschapen Serie 3 88" 1975

Berichtdoor Laro S3 » 06 Aug 2020, 08:16

Groot geschapen !!

Tja…. ik zal een soort van uit de kast komen, ik heb een Landrover S3 88” en vind het helemaal geweldig. Maar en nu komt het.... ik ben eigenlijk iets te groot voor achter het stuur (stuur zit rechts en dus RHD).

Op dit moment heb ik het achterste deel van de zitting verwijderd en zit ik tegen de metalen bakplaat. De S3 zal zo wel niet door de keuring komen maar dat is een ander verhaal.

Hebben er meer dit probleem en hoe opgelost? (graag de oplossingen delen..) Ik wil zo mogelijk niet zagen of lassen aan de achterplaat.

Ik heb thuis een 2 keukenstoelen over met een dunne achterkant. We zitten te denken deze te plaatsen, het nadeel is echter dat naar beneden toe der vering (lees dikke laag schuim) dan wel helemaal weg is.

Wie durft uit de kast te komen en zijn of haar oplossing te delen?

Gr Klaas (Laro S3)
Bijlagen
stoel.png
Mangs is 't klook aj oe dom holt

Erik Peters

Re: Groot geschapen Serie 3 88" 1975

Berichtdoor Erik Peters » 06 Aug 2020, 09:43

Daarom heb ik altijd een 109 of 110 stationwagen (gehad). Dan heb je niet zo'n schot achter je voorstoelen. Bij de 109 heb je dan een stang waar de rugleuning tegenaan komt (en die stang zou je nog iets verder naar achteren kunnen plaatsen).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

JacquesWveen

Berichtdoor JacquesWveen » 06 Aug 2020, 10:08

Hoe lang ben je?
Ik ben 1,98 en pas in me defender 110 met z’n tussen schot.
Ik heb er stoelen van een volvo in gebouwd en het stuur vervangen voor een kleiner model en bekleding bij hemeltje wat aangepast.
Het is nog steeds krap maar prima te doen.

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Aug 2020, 12:03

Als ik de Serie II 88 van een maat rij pak ik idd ook gewoon de rugleuning weg en smijt die achterin! Deze heeft losse zittingen en leuningen dus apf oid is geen punt. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Aug 2020, 12:17

Laro S3 schreef:....
Op dit moment heb ik het achterste deel van de zitting verwijderd en zit ik tegen de metalen bakplaat. De S3 zal zo wel niet door de keuring komen maar dat is een ander verhaal.
....

Dag Klaas,

Ik denk dat de APK er geen moeite mee heeft met om het even welke - deugdelijk gemonteerde - rugleuning.
De APK zegt niks over het comfort-niveau (anders zou een Series sowieso een probleem hebben).
Als je de rugleuning van een iets steviger kuipstoeltje zaagt en deugdelijk ± aansluitend op het zitkussen aan het laadbak-bulkhead vast zet dan is het hoogstens wat comfort-arm.
Je kan ook een plaatje populieren multiplex van een dunne polstering en een passend overtrekje voorzien.   Als je een dunnere kwaliteit multiplex kiest en dat ietsje hol trekt (onderaan en ter hoogte van de bulkhead-montage) heeft het denkelijk voldoende stijfheid en geeft het ook nog een zekere steun.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Aug 2020, 12:56

Landmarcs schreef:Je kan ook een plaatje populieren multiplex van een dunne polstering en een passend overtrekje voorzien.   Als je een dunnere kwaliteit multiplex kiest en dat ietsje hol trekt (onderaan en ter hoogte van de bulkhead-montage) heeft het denkelijk voldoende stijfheid en geeft het ook nog een zekere steun.

Groeten MarcS

Als het dan toch hobbybob mag ogen dan kun je beter gewoon zo'n ouderwetse kantine stoel pakken. Die met metalen buispoten en een (meestal groene) kuip erop. Die past perfect in een Serie! (maar ook in een Unimog, Volvo, Audi en zelfs in een Rolls :lol: )

Voordeel daarvan is ook dat je hem na gebruik in de auto alsnog weer in de kantine kunt gebruiken door hem weer op z'n frame te zetten :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Aug 2020, 13:00

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Je kan ook een plaatje populieren multiplex van een dunne polstering en een passend overtrekje voorzien.   Als je een dunnere kwaliteit multiplex kiest en dat ietsje hol trekt (onderaan en ter hoogte van de bulkhead-montage) heeft het denkelijk voldoende stijfheid en geeft het ook nog een zekere steun.

Groeten MarcS

Als het dan toch hobbybob mag ogen dan kun je beter gewoon zo'n ouderwetse kantine stoel pakken. Die met metalen buispoten en een (meestal groene) kuip erop. Die past perfect in een Serie! (maar ook in een Unimog, Volvo, Audi en zelfs in een Rolls :lol: )

Voordeel daarvan is ook dat je hem na gebruik in de auto alsnog weer in de kantine kunt gebruiken door hem weer op z'n frame te zetten :lol: :lol:

Als je het goed doet hoeft "mijn" met een passend overtrekje voorziene multiplex-projectje er juist niet hobby-bob uit te zien.
Doe je het goed, met een bij de zitkussens passende afwerking, uitvoert dan kan het er minstens zo goed uitzien als de standaard kussens.

Maar goed, hobby-bob met een "ouderwetse" kantinestoel kan ook. Mij lijkt dat bij het in en uitstappen de harde rand niet plezierig is.

Groeten MarcS

Barwaut

Berichtdoor Barwaut » 07 Aug 2020, 12:41

Erik Peters schreef:Daarom heb ik altijd een 109 of 110 stationwagen (gehad). Dan heb je niet zo'n schot achter je voorstoelen. Bij de 109 heb je dan een stang waar de rugleuning tegenaan komt (en die stang zou je nog iets verder naar achteren kunnen plaatsen).

Groet,

Erik.

Ja, exact dit.
Ik heb de stang op twee langere beugels laten maken, zodat de stoel verder naar achteren kon en de rugleuning ook.
De tweede rij heeft minder plek...
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.

Hurricane

Berichtdoor Hurricane » 07 Aug 2020, 12:45

Je kunt ook het schot verwijderen, dat heb ik bij mijn 2 x 88" ook gedaan. en dan kun je er ruim in zitten met goede stoelen. De ene heb ik Recaro's ingezet en de andere luxe Saab 9 5 Areo stoelen. Dan kun je er zeer ruim in zitten met goede stoelen (ik ben 1,97).
Als je het schot er op de juiste manier uit haalt hoef je er ook geen steun voor terug te plaatsen. Je moet nog wel iets aanpassen aan de wielkasten. (simpel te doen) De linker stoel kan nog iets verder naar achteren dan de rechter ivm de vulslang, maar het gaat voornamelijk om de bestuurderskant.

Gr, Erik

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Aug 2020, 14:45

Hurricane schreef:De linker stoel kan nog iets verder naar achteren dan de rechter ivm de vulslang, maar het gaat voornamelijk om de bestuurderskant.

Tja, de vraagsteller meldt dat het een RHD-auto is, dus met de bestuurder rechts !!

MarcS

Terug naar “Techniek”