Hallo,
Sinds 2 weken weer een lightweight ex defensie NL op de weg die 6 jaar had stilgestaan.
Rondom nieuwe remmen, voetenbak weer dicht en nog wat kleinigheidjes gedaan en nog wat te doen....
Nu start hij niet meer, startmotor doet helemaal niets. Kontaktslot naar stand 1 horen we duidelijk de "klik", maar als we de sleutel verder draaien horen we helemaal niets....Kan dit alleen de startmotor zijn??
bvd
Kees
Startmotor lightweight doet niets.
Re: Startmotor lightweight doet niets.
Lijkt er wel op, doet hij het wel als je hem even laat schrikken met en goede tik van hamer (ofzo).
Bekabeling ook gecontroleerd?
Groet
Ron
Bekabeling ook gecontroleerd?
Groet
Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ik zou toch aan de accu denken, dat het relais nog wel opkomt kan, dat kost weinig stroom, maar dan begint het voorgloeien, denk ik, en dan is de accu echt helemaal leeg in ene paar tellen. Meet even de accuspanning als deze onbelast is, dan weet je meer:
[/fimg] [/img]
[/fimg] [/img]
Hallo,
De hamer al vast gehad....
2 andere accuus erin gezet..... ook niks.
Kreeg zojuis ook nog als tip om het stroomdraadje wat op de solenoid zit door te meten als de kontactsleutel wordt omgedraaid. Kan je controleren of de startmotor wel stroom krijgt... zo ja.... overleden...
Wordt dus waarschijnlijk een nieuwe startmotor?... Nieuwe rond de € 200,--
De hamer al vast gehad....
Kreeg zojuis ook nog als tip om het stroomdraadje wat op de solenoid zit door te meten als de kontactsleutel wordt omgedraaid. Kan je controleren of de startmotor wel stroom krijgt... zo ja.... overleden...
- Erik Peters
Draait de startmotor wel als je de contacten op het relais doorverbindt met een stuk metaal?
[edit]
Wacht, er zit waarschijnlijk een andere startmotor op dan ik dacht.
Zo een:
Die zou moeten draaien als je rechtstreeks stroom zet van de accu op de aansluiting op de startmotor.
Groet,
Erik.
[edit]
Wacht, er zit waarschijnlijk een andere startmotor op dan ik dacht.
Zo een:
Die zou moeten draaien als je rechtstreeks stroom zet van de accu op de aansluiting op de startmotor.
Groet,
Erik.
Laatst gewijzigd door Erik Peters op 26 Jul 2020, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
kees64 schreef:Hallo,
De hamer al vast gehad....![]()
![]()
Gewoon ff bij de startmotor en dynamoboer brengen.
OttoVink schreef:kees64 schreef:Hallo,
De hamer al vast gehad....![]()
![]()
Gewoon ff bij de startmotor en dynamoboer brengen.
Ooh, da's ook een goede optie.... zit er 1 in het dorp..
Maar nou... de uitlaatbocht moet los, zit met 3 bouten in de flens van het spruitstuk.
Muurvast natuurlijk, durf die 3 niet met geweld los te draaien, bang dat ze breken....
Iemand een oplossing?
bvd
Kees
Muurvast natuurlijk, durf die 3 niet met geweld los te draaien, bang dat ze breken....
Iemand een oplossing?
bvd
Kees
-
Landmarcs
Veel WD40, of iets anders dat goed als kruipolie werkt ... en dat dan bij herhaling toepassen.
Daarna "gepast geweld" ??
Groeten (en succes) MarcS
Daarna "gepast geweld" ??
Groeten (en succes) MarcS
Hallo Kees,
Een alternatief voor het loshalen van de uitlaatbocht is het hele spruitstuk dat nog aan de uitlaatbocht vast zit los te halen.
Overigens is het mij gelukt om een standaard startmotor van een 2,25 af te halen zonder de uitlaatbocht uit de weg te sleutelen.
Je moet dan wel een choreografie uitwerken om de startmotor op de werkbank te krijgen, maar het kan.
Oh wacht ff, ik heb een RHD en je lightweight is zeker LHD? Dan zit er wat stuurhuis geneuzel mogelijk ook binnen de dansvloer .. ik zou gaan voor de spruitstukken.. (en met verse spruitstuk pakking weer terugbouwen naderhand)
Fenna
Een alternatief voor het loshalen van de uitlaatbocht is het hele spruitstuk dat nog aan de uitlaatbocht vast zit los te halen.
Overigens is het mij gelukt om een standaard startmotor van een 2,25 af te halen zonder de uitlaatbocht uit de weg te sleutelen.
Je moet dan wel een choreografie uitwerken om de startmotor op de werkbank te krijgen, maar het kan.
Oh wacht ff, ik heb een RHD en je lightweight is zeker LHD? Dan zit er wat stuurhuis geneuzel mogelijk ook binnen de dansvloer .. ik zou gaan voor de spruitstukken.. (en met verse spruitstuk pakking weer terugbouwen naderhand)
Fenna