na jaren met veel plezier land rover te hebben gereden , ben ik voor mijn werk even vreemd gegaan en heb de 110 verruild voor een audio a5....
Geweldige audto, maar niet voor mij, ik wil weer een land rover, ik zit te denken aan een nieuwere disco 3 of vroege disco 4, als het kan op grijs kenteken, het kan ook zijn dat ik een geel kenteken koop en dan laat ombouwen ( tips waar wel en waar niet ?) dit lijkt soms voordeliger.
Zijn er zaken die ik echt moet weten en waar ik rekening mee moet houden ? ( het blijft land rover)
Dank voor de tips
Harold
disco 3 of Disco 4 waar moet ik op letten ?
Re: disco 3 of Disco 4 waar moet ik op letten ?
Mmhh, eigenlijk alleen de onderhoudshistorie. Het zijn op zich prima wagens mits goed onderhouden. Er zijn zat Tdv6 blokken stukgelopen op de te lange onderhoudsintervallen.
Zelf zou ik voor een D4 gaan, die heeft toch wat minder kwaaltjes nog. En als je er 1 koopt: laat er gelijk nieuwe atf in de automaat doen want die is meestal helemaal nog niet geserviced.
Zelf zou ik voor een D4 gaan, die heeft toch wat minder kwaaltjes nog. En als je er 1 koopt: laat er gelijk nieuwe atf in de automaat doen want die is meestal helemaal nog niet geserviced.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: disco 3 of Disco 4 waar moet ik op letten ?
Dank voor de reactie, ik hoor erg veel slechte verhalen over de motor van de d4, het zou een kwestie zijn van wanneer het fout gaat en niet of het fout gaat..
Helaas ben ik een leek in deze, en probeer een wel overwogen aankoop te doen
Helaas ben ik een leek in deze, en probeer een wel overwogen aankoop te doen
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: disco 3 of Disco 4 waar moet ik op letten ?
Tja, misschien uitkijken naar een mooie D4 en een serieus bedrag opzij zetten voor het geval dat je pech hebt met de motor.
En misschien eerst eens heel serieus proefrijden, want een D4 is geen Auwdie en nog minder een 110.
Groeten MarcS
En misschien eerst eens heel serieus proefrijden, want een D4 is geen Auwdie en nog minder een 110.
Groeten MarcS
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: disco 3 of Disco 4 waar moet ik op letten ?
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: disco 3 of Disco 4 waar moet ik op letten ?
i4studio schreef:Dank voor de reactie, ik hoor erg veel slechte verhalen over de motor van de d4, het zou een kwestie zijn van wanneer het fout gaat en niet of het fout gaat..
Helaas ben ik een leek in deze, en probeer een wel overwogen aankoop te doen
Er zij genoeg verhalen bekend van kapot gelopen Tdv6 blokken idd. Maar afgezet tegen de aantallen 300TDI en Td5 blokken die kapot liepen valt het niet mee en niet tegen.
Grootste probleem bij veel moderne auto's is de veel te ruime onderhoudsinterval. Die blijkt toch vaak niet te helpen, vandaar dat de onderhoudshistorie je een beperkt houvast biedt.
Toen ik een Range Rover van het 2e type wilde kopen, de slechtste óóit volgens velen, heb ik het zekere voor het onzekere genomen en de wagen van een kennis gekocht waarbij ik niet alleen de hele historie had maar ook wist hoe de wagen gebruikt was.
Probleemloos ding gebleken en de fijnste wagen die ik gereden heb......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: disco 3 of Disco 4 waar moet ik op letten ?
Edward schreef:.... waarbij ik niet alleen de hele historie had maar ook wist hoe de wagen gebruikt was.
Da's eigenlijk altijd de beste optie: Niet alleen een onderhouds-historie, maar een betrouwbare onderhoudshistorie (er zijn dealers en dealers), en dat dan samen met voorkennis over het gebruik in het verleden (en dan wil je vooral ook nog eens een aandachtig gebruik).
Maar ja, er zijn maar weinig auto's die dan nog in aanmerking komen, eens in de (soms heel) veel tijd kan je tegen zo'n buitenkansje aanlopen.
Groeten MarcS
Re: disco 3 of Disco 4 waar moet ik op letten ?
Klopt, het komt natuurlijk niet vaak voor dat je een wagen van een bekende kunt kopen. Mijn huidige wagen komt gewoon van Marktplaats oid. Verkoper gebeld en gevraagd naar de wagen en waar die in onderhoud was etc. Vervolgens Bert vd Zweerde gebeld die me genoeg kon vertellen over de auto om vertrouwen te hebben in het ding.
Bij een bezichtiging proefrit kun je ook maar zoveel controleren of ervaren.

Bij een bezichtiging proefrit kun je ook maar zoveel controleren of ervaren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: disco 3 of Disco 4 waar moet ik op letten ?
Landmarcs schreef:Edward schreef:.... waarbij ik niet alleen de hele historie had maar ook wist hoe de wagen gebruikt was.
Da's eigenlijk altijd de beste optie: Niet alleen een onderhouds-historie, maar een betrouwbare onderhoudshistorie (er zijn dealers en dealers), en dat dan samen met voorkennis over het gebruik in het verleden (en dan wil je vooral ook nog eens een aandachtig gebruik).
Maar ja, er zijn maar weinig auto's die dan nog in aanmerking komen, eens in de (soms heel) veel tijd kan je tegen zo'n buitenkansje aanlopen.
Groeten MarcS
Ik heb mijn rollend materieel altijd zelf onderhouden. Vanwege de kosten, omdat ik er aardigheid in heb en omdat ik zeker wil weten dat het goed is. Is het nu onverkoopbaar?
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: disco 3 of Disco 4 waar moet ik op letten ?
OttoVink schreef:Landmarcs schreef:Edward schreef:.... waarbij ik niet alleen de hele historie had maar ook wist hoe de wagen gebruikt was.
Da's eigenlijk altijd de beste optie: Niet alleen een onderhouds-historie, maar een betrouwbare onderhoudshistorie (er zijn dealers en dealers), en dat dan samen met voorkennis over het gebruik in het verleden (en dan wil je vooral ook nog eens een aandachtig gebruik).
Maar ja, er zijn maar weinig auto's die dan nog in aanmerking komen, eens in de (soms heel) veel tijd kan je tegen zo'n buitenkansje aanlopen.
Ik heb mijn rollend materieel altijd zelf onderhouden. Vanwege de kosten, omdat ik er aardigheid in heb en omdat ik zeker wil weten dat het goed is. Is het nu onverkoopbaar?
Zoals ik al schreef: het gaat om een betrouwbare onderhoudshistorie (de eerste keer zonder die onderstreping) ....
.... het gaat niet per se om een dealer, lang niet iedere dealer is een garantie voor echte aandacht.
Wellicht - ik ken je (nog) niet goed genoeg - is jouw rollend materieel wel het beste dat je kan kopen.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten