Geen vermogen freelander 2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RWdeWitte

Geen vermogen freelander 2

Berichtdoor RWdeWitte » 19 Jun 2020, 19:32

Goede avond,

Ik zal me even voorstellen, Ik ben Ronald en rij een Freelander 2 2.2 Td4 SE.(automaat)

Ik heb de auto nu drie jaar en nog geen echte problemen gehad. Nu een half jaar geleden begon die opeens in te houden bij een warme motor en maakt ook een soort snerpend geluid bij 1/2/3 opschakelen.
Als ik dan de auto even uit zette was het vermogen weer terug.(dat is nu niet meer het geval) Twee maanden geleden begon dit dagelijks te gebeuren en enkel als de motor warm is.
Ik rij gemiddeld zo’n 40/50km naar het werk over de snelweg zonder problemen,maar ga ik de snelweg af dan gaat hij inhouden en heb ik totaal geen vermogen.
Bij de garage weten ze ook niet wat er aan de hand is. EGR werkt Turbo werkt en ziet er goed uit Turbo slangen ook goed (volgens de garage) geen foutmeldingen. Zij hebben mij naar Terlouw Dieselcentrum gestuurd maar ook hier kunnen ze niks vinden. Daarna naar Peter de Koning gereden om mijn bak na te laten kijken maar ook hij weet niet waar het vandaan komt (iig niet uit de bak). Ik heb mijn MAF sensor ook al een keer los gekoppeld toen er geen vermogen meer was maar ook geen enkel verschil.
Weet een van jullie misschien wat dit kan zijn of heeft iemand dit ook al eens gehad?
BVD.

Mvg Ronald

Gerard4t

Re: Geen vermogen freelander 2

Berichtdoor Gerard4t » 23 Jun 2020, 01:50

Ik heb eens even wat rondgeneusd en kwam dit tegen:
https://www.freel2.com/forum/post363478.html
Daarin lijkt het aan het brandstoffilter te kunnen liggen.

JohanFreelander

Re: Geen vermogen freelander 2

Berichtdoor JohanFreelander » 25 Jun 2020, 21:29

Vervelend probleem!
Misschien toch een gelukje dat het zich juist vaker aandient, dan moet de oorzaak te achterhalen zijn.
Ik zou mijn obd diagnose apparaat op 'live data' zetten en zo te kijken wat er gebeurd.

Bij mijn 2004 Freelander zie ik bepaalde foutcodes die het MIL lampje niet doen oplichten.
Met andere woorden, met de juiste software moet toch iets terug te vinden zijn.
Je mag mijn obd apparaat best even lenen. (regio Tiel)

groet Johan
Defender 130 2002

Terug naar “Techniek”