Met contact aan is alles normaal behalve dat hij een reeks ‘bliepjes’ achter elkaar geeft, maar dit deed hij voor het starteuvel al.
Tot noch toe het volgende gedaan en gemeten:
-Key fobs werken naar mijn weten (gaat op en van het contact).
-11.5v op rood/witte draad van contact met contact naar positie III.
-Accu geeft 11.5v
-0v op de solenoid draad op de startmotor wanneer contact naar positie III wordt gedraaid.
-Startrelais uitgewisseld met een andere Td5, die werkt gewoon.
-Solenoid draad op de startmotor direct 12v gegeven, startmotor gaat dan rond maar de motor slaat niet aan.
-Contact vervangen door een ander werkend Td5 contact, maakt geen verschil.
-Geen olie in de rode ECU stekker.
-Injectoren getest met Hawkeye.
-Brandstofpomp loopt.
-Zat een of andere boosterbox tussen de ECU en de rode stekker, die verwijderd, ook geen verschil.
-Plastic ring/sensor O.i.d. welke om het contactslot zit uitgewisseld, ook geen verschil.
Krukas sensor is het ook niet want dan zou wel wel rond gaan en dat doet hij dus net niet.
Verder de enige foutmelding is dat de EGR vast zit in de dichte positie, maar lijkt mij voor dit niet van invloed.
Ik dacht zelf dat het probleem ligt bij de startonderbreker gezien alles lijkt te werken alleen de stroom niet bij de startmotor aankomt. Ook wanneer ik de startmotor hot-wire start hij niet en de startonderbreker stopt de injectoren dacht ik, wat de oorzaak zou kunnen aangeven.
Nu probeerde ik de startonderbreking in zijn geheel uit te zetten met mijn Hawkeye maar hij wil de wijzigingen niet opslaan.
Bij de live status geeft hij aan dat de ‘Ignition’ ‘off’ is terwijl deze gewoon in positie II staat. Dit zou wellicht de reden kunnen zijn waarom de hawkeye de wijzigingen niet wil opslaan (contact uit - contact aan om op te slaan, dat hij dit niet waarneemt).
Wat kan dit kan zijn of waar kan ik verder kan zoeken?