Van mijn 110 zijn volgens het RDW geen gegevens bekend wat de auto mag trekken. Eventueel willen ze dit aanpassen, mits ik eventueel het volgende kan aanleveren:
Medewerker van het RDW heeft één van de volgende verklaringen nodig:
- een verklaring van de registrerende instantie uit de Europese lidstaat van waaruit het voertuig in het verleden is ingevoerd in Nederland. In deze verklaring moet staan wat het voertuig geremd en ongeremd mag trekken.
Of:
- een verklaring van de voertuigfabrikant van uw voertuig wat de aanhangwagengewichten zijn.
Of:
- een verklaring van de Nederlandse importeur waaruit blijkt wat de nationale Nederlandse goedkeuring van het voertuig is, met de daarbij behorende aanhangwagengewichten.
Of:
- een foto van het typeplaatje van uw voertuig waaruit de aanhangwagengewichten te herleiden zijn. Vermelding van b.v.GVWR (maximum massa voertuig) en GCWR (maximum massa samenstel). Deze foto wordt als een fabrieksverklaring gezien. Het aanhangwagengewicht wordt dan GCWR-GVWR
Wie heeft hier ervaring mee, of eventueel een contactpersoon bij de importeur die ik kan/mag benaderen?
Daarnaast wordt oa ook nog dit aangegeven:
Indien u niet een van deze verklaringen kunt/wilt overleggen, kan op uw eigen verantwoordelijkheid overgegaan worden tot de volgende vermeldingen in het kentekenregister:
Ongeremd aanhangwagengewicht: 1710 kg.
Geremd aanhangwagengewicht: 750 kg.
Wat is wijsheid in deze? Alvast bedankt voor een reactie.