Na recente volledige revisie van een 300 Tdi blijk ik na inbouw een olielekkage aan de vliegwielzijde te hebben.
Wie kan mij vertellen hoe ik kan zien (na demontage van versnellingsbak en vliegwiel etc) of deze lekkage afkomstig is van de T seals of van het Krukas seal.?
Onderzoek op internet wijst nl uit dat het van een van beiden zou kunnen zijn(hoewel de boosdoener meestal de krukas dichting is) , alleen lees ik nergens hoe ik dat kan zien of bepalen welke van de 2 mogenlijkheden het daadwerkelijk is.
Lijkt me wel van belang om te kunnen bepalen voordat ik een carter enz ga demonteren
Omdat ik de achterste lagerkap met de T-seals niet op de juiste manier gemonteerd kreeg heb ik ipv t-seals , de ruimte van de T-seals ge-injecteerd met Loctite silecone totdat de sileconen zowel aan de binnenzijde als de buitenzijde van het blok naar buiten kwam. Het zou me dus zeer verbazen als dit olie zou lekken
Dan nog een vraag, Het nieuw gemonteerde seal is er 1 van het type waarbij de cover met seal alleen alleen met 5 bouten 8 mm en dus niet met 2 kleinere inbusbouten aan de onderzijde, dwz in de cover zitten wel de 2 gaatjes maar in het blok zitten niet die gaten.
Het rare is dat dat blijkbaar verschilt van de ene tot de andere motor aangezien ik er nu 1 onder handen heb die wel deze bouten heeft.
en tenslote mijn 3e vraag: is er een methode om het seal te monteren (type zonder boutjes aan de onderzijde) waarbij ik lekkage zo goed als zeker uit kan sluiten
Iemand die hier wat meer licht op kan werpe?
gr
Luke