Hallo, Zoal verteld in "Me even voorstellen" ben ik bezig met het restaureren van een Serie 2 van 1958.
Het frame heeft vanzelfsprekend slechte plekken. die ik momenteel op meerdere plekken aan het vervangen ben na de gehele wagen tot kaal chassis te hebben gedemonteerd.
Als het laswerk voltooid is gaat het chassis naar de straler en zal deze gepoedercoat worden.
Mijn vraag is. Wat is de originele fabriekskleur van een serie 2 chassis ?
Hopelijk kan iemand hier antwoord op geven.
Al vast bedankt.
Gr. Ron
(RAL) kleur chassis Serie 2
-
Landmarcs
Re: (RAL) kleur chassis Serie 2
Dag Ron,
Er is vast een RAL-kleur die min of meer passend is, maar er is vast geen RAL kleur die op een LandRover hoort (behalve als RAL voor een speciale bestelling uit Duitsland besteld werd, bijv. voor de Polizei Discovery's).
De RAL-kleuren waarvan tegenwoordig velen denken dat die "de wereld" aan kleuren bepalen dateren oorspronkelijk uit 1927, het Reichs-Ausschuß für Lieferbedingungen ... en dat is dus nogal Duits.
En ... jammergenoeg weet ik niet welke kleur oorspronkelijk op een Serie 2 chassis hoort.
Groeten MarcS
Er is vast een RAL-kleur die min of meer passend is, maar er is vast geen RAL kleur die op een LandRover hoort (behalve als RAL voor een speciale bestelling uit Duitsland besteld werd, bijv. voor de Polizei Discovery's).
De RAL-kleuren waarvan tegenwoordig velen denken dat die "de wereld" aan kleuren bepalen dateren oorspronkelijk uit 1927, het Reichs-Ausschuß für Lieferbedingungen ... en dat is dus nogal Duits.
En ... jammergenoeg weet ik niet welke kleur oorspronkelijk op een Serie 2 chassis hoort.
Groeten MarcS
Er is maar 1 zwart, RAL9005
De eerste Series hadden het chassis in de kleur van de body. Maar bij de Series 2 was het chassis al gewoon zwart. Dat was vast geen 9005 want toen bestond RAL helemaal nog niet en het is nog twijfelachtiger dat de Britten daar dan aan meededen.
Maar gewoon zwart is de kleur. Of je dat nou in RAL wilt of niet. Snap die RAL obsessie ook niet in een tijd waar je elke kleur kunt laten mengen, scannen en weer op kleur kunt laten mengen.
Leuke standaard voor de industrie maar ik kan er niks mee
Maar gewoon zwart is de kleur. Of je dat nou in RAL wilt of niet. Snap die RAL obsessie ook niet in een tijd waar je elke kleur kunt laten mengen, scannen en weer op kleur kunt laten mengen.
Leuke standaard voor de industrie maar ik kan er niks mee
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
OttoVink schreef:Er is maar 1 zwart, RAL9005
Volgens het RAL-systeem is er maar één zwart (oder Schwartz) ... als je verschillende merken zwart koop is het maar de vraag of ze allemaal even zwart zijn.
Voor het chassis maakt het niet uit: zwart is zwart, en het hoeft geen RAL 9005 om origineel te zijn (zelfs beter van niet).
Groeten MarcS
-
Sleuteltgraag
Bedankt voor jullie reacties. Aangezien ik het chassis wil laten stralen en vervolgens poedercoaten is de opdracht dus simpel naar de beste man.
Maak 'm maar zwart.☺
Gr. Ron
Maak 'm maar zwart.☺
Gr. Ron