Mijn Defender 90 TD5 2003 met 117k smoort boven de 60km/h.
Vanuit stilstand trekt ie goed op maar tegen de 60 is er niemand meer thuis en kruipt met moeite naar de 90/100 alsof er geen reactie op het gaspedaal is.
MAF sensor losgekoppeld maakt geen verschil.
Starten gaat overigens prima, motor loopt netjes en rookt niet als probleem optreedt.
Het lijkt alsof er een diesel toevoer probleem is en verdenk de brandstofpomp maar vraag me af of je dan ook start problemen moet hebben.
Jan
TD5 smoort boven de 60km/h
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Die maf-sensor is dan wel kapot, he. Als je geen verschil voelt met aan- of losgekoppeld is dat de enige conclusie 
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
En de MAP sensor? Kan een soort gelijk probleem geven, en geeft dan geen fout code.
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Als het brandstof-filter bijna verstopt is dan is er bij weinig vermogen genoeg diesel en bij veel niet ... zoiets kan ook nog.
Groeten MarcS
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Vandaag vanuit mijn werk via 30/50km. wegen zonder problemen naar huis gereden nadat ik op een provinciale weg er meteen weer af moest omdat de Defender boven de 60/65km weer in een soort noodloop ging en/of smoorde.
De hele weg in stadsverkeer geen problemen gehad en motor liep zoals altijd.
Zal morgen bij daglicht even goed kijken of ik iets zie en de 'Waste Gate' en MAP-sensor controleren.
Jan
De hele weg in stadsverkeer geen problemen gehad en motor liep zoals altijd.
Zal morgen bij daglicht even goed kijken of ik iets zie en de 'Waste Gate' en MAP-sensor controleren.
Jan
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Als de brandstofpomp (in de tank) overleden is, krijg je dezelfde symptomen.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
conny schreef:Als de brandstofpomp (in de tank) overleden is, krijg je dezelfde symptomen.
Als ie echt "dood" is denk ik dat je ook start-problemen krijgt, maar een (veel) te lage opbrengst, of een verstopt filter zouden heel goed kunnen passen.
Groeten MarcS
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Map-sensor was brandschoon, luchtfilter en slangen in orde, MAF-sensor geeft naar mijn idee goede waarden op DVM (1,7V bij stationair en >3,5V bij gas geven), origineel brandstof filter heb ik 5k geleden gemonteerd, wastegate hevel zit beweging in.
Wat me wel opviel is dat wat je ook lostrekt aan sensoren je merkt nauwelijks/geen verschil en je krijgt geen melding op dashboard. ECU zal wel met alle sensoren terugvallen op default waarden.
Brandstofpomp begint wel op leeftijd te komen dus ik heb er geen probleem mee om preventief te vervangen maar schijnt nogal een klus te zijn bij een 90.
Jan
Wat me wel opviel is dat wat je ook lostrekt aan sensoren je merkt nauwelijks/geen verschil en je krijgt geen melding op dashboard. ECU zal wel met alle sensoren terugvallen op default waarden.
Brandstofpomp begint wel op leeftijd te komen dus ik heb er geen probleem mee om preventief te vervangen maar schijnt nogal een klus te zijn bij een 90.
Jan
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: TD5 smoort boven de 60km/h
Landmarcs schreef:conny schreef:Als de brandstofpomp (in de tank) overleden is, krijg je dezelfde symptomen.
Als ie echt "dood" is denk ik dat je ook start-problemen krijgt, maar een (veel) te lage opbrengst, of een verstopt filter zouden heel goed kunnen passen.
't Aanzuigfiltertje in de tank kan natuurlijk ook nog verstopt zijn .... maar dat is net zo moeilijk controleren als het vervangen van de hele pomp.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten