rivetten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
benson

rivetten

Berichtdoor benson » 13 Jul 2019, 00:23

Hallo,

Nieuw op het forum en op zoek naar een defender 110 sw. Ik heb er een op het oog, maar twijfel een beetje. Ik heb gelezen en gehoord dat de verticale rivetten achter de achterste deuren niet gespoten zijn vanuit de fabriek. Zijn er nu modellen waar deze wel mee in de kleur van de wagen gespoten zijn? Of is deze zowiezo achteraf overspoten? Heb er een foto bijgevoegd om de plaats van rivetten te verduidelijken.

Alvast bedankt.

Afbeelding

Groeten,

Benson

Houston

Re: rivetten

Berichtdoor Houston » 13 Jul 2019, 13:04

Je hebt ze liever ongespoten?
Maakt het uit?

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

benson

Berichtdoor benson » 13 Jul 2019, 13:19

Mij maakt het niet uit of ze gespoten of ongespoten zijn... maar als ze af fabriek altijd ongespoten zijn is dit toch een indicatie dat er al aan de auto gewerkt is. Als de verkoper dan zegt dat de wagen in originele staat is en geen schade heeft gehad stel ik me toch vragen...

Vandaar de vraag, zijn er modellen die af fabriek popnagels hebben op die plaats die mee gelakt zijn met de volledige auto... ;)

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 13 Jul 2019, 13:49

In zo verre maakt het wat uit, dat als ze niet gespoten zijn dan zou de originele lak er nog op kunnen zitten.
Bij mijn 300 Tdi uit 1998 zijn die blindklinknagels niet gespoten, dus als ze zijn gespoten dan zit er een nieuw laklaagje op de auto, maar of dat nu zo slecht is.
Het is veel belangrijker dat e.e.a. degelijk is gebeurt.
En je zou de meegespoten klinknagels uit kunnen boren en nieuwe zetten, dus niet gespoten klinknagels zegt ook niet alles.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jul 2019, 14:43

Erik Peters schreef:In zo verre maakt het wat uit, dat als ze niet gespoten zijn dan zou de originele lak er nog op kunnen zitten.

Laat nu juist dat geblindklinknagelde paneel direct achter de achterdeuren relatief vaak last hebben van "witte schimmel".
Overspuiten kan dus betekenen dat de (vorige) eigenaar extra zorg aan zijn auto besteedde.

De ongespoten klinknagels even afdekken kan ook tijdens het spuitwerk, of zoals gezegd: je kan ze door nieuwe ongespoten vervangen.

Omgekeerd kan ook een voorgaande eigenaar de kale klinknagels "netjes" bijgewerkt hebben met een lakstift omdat hij dat mooier vond.

Bij mijn oude Td5 HardTop had ooit een bus met zijn uitzwaaiende achterzijde de flank van mijn laadbak geraakt.
Die flank had sindsdien niet de karakteristieke puntlas deukjes ... functioneel was er verder niks mis, de reparatie was gewoon te goed gedaan.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Jul 2019, 21:50

Af fabriek zijn ze ongespoten. Volgens mij is dat de vraag.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Houston

Berichtdoor Houston » 14 Jul 2019, 12:02

Als ik zo’n auto nieuw (had ge-) kocht, wilde ik ze meegespoten hebben.
Ik kan me dus voorstellen dat dat vaker is gebeurd. M.a.w; het zegt niks. En als dat bij een Defender al de doorslag moet geven, kun je beter een ander model aanschaffen.
De Defender wordt al een paar jaar niet meer gebouwd dus de kans dat je er eentje vindt in nieuwstaat, wordt steeds kleiner.
Nevertheless; succes!

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Jul 2019, 12:25

Mwah, er zijn er zat ingekocht toen bekend werd dat de productie zou stoppen. Weet nog genoeg nieuwe ongekentekende te staan.

Wil je een gewone of zo'n lelijk jubileum model? En dit weekend een 110 Td5 binnen gehad voor een interieurtje die 100% origineel was en maar liefst 38.000 kilometer gereden had.

Geen probleem om een nette, originele of zelfs nieuwe te vinden......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Jul 2019, 12:54

Edward schreef:Geen probleem om een nette, originele of zelfs nieuwe te vinden......

Ik denk dat je best even moet zoeken, en een bom duiten moet meenemen ... maar als je beter weet, laat mij dat dan even weten.
Qua bom duiten:
Volgens mij is de laatste jaren de Defender nogal waardevast, als je een beetje op je auto past stijgt ie wellicht zelfs in waarde.
Waar je 6-7 jaar geleden € 10.000-12.000 voor moest neertellen is nu ± 50% duurder.

Groeten MarcS

benson

Berichtdoor benson » 16 Jul 2019, 22:46

Houston schreef:En als dat bij een Defender al de doorslag moet geven, kun je beter een ander model aanschaffen.

Kan je dit even verduidelijken?

Terug naar “Techniek”