Hallo, ik heb een Lightweight en die heeft opvangbanden voor de achteras.
Voor zit er niets, zijn die opvangbanden nodig?, het beperkt alleen maar de uitslag en dus de terreinvaardigheid.
Mijn vroegere terreinauto's hadden dit niet, Taft, Landcruiser, Jeep.
Groetjes Frank
Opvangbanden
Re: Opvangbanden
voor zover ik weet zitten die opvangbanden erop om je schokdempers te beschermen tegen maximale uitslag , "oude" schokdempers hadden geen interne aanslag , tegenwoordig is dit geloof ik bijna standaard en zou je dus de opvangbanden kunnen laten vervallen .
Afhankelijk van je schokbrekers zijn ze wellicht niet nodig idd. Maar meer uitslag ga je er niet mee krijgen want de schokbreker wordt niet langer door het verwijderen van een paar leren riemen. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Dus koop ik dempers die erop horen te zitten, bijv. bij van Dam, dan is het nodig om de opvangbanden erop te zetten maar koop ik dempers die langer zijn of er tegen kunnen kan ik ze laten vervallen.
Maar waarom zit er dan niets op de vooras.
Groeten Frank
Maar waarom zit er dan niets op de vooras.
Groeten Frank
- Erik Peters
Volgens mij zijn het canvas banden. Ik heb ze bij de achteras van mijn 109 destijds vervangen, omdat één kant kapot was, door een nylon band voor het optrekken van een zonnescherm.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Edward, dan maar langere schokdempers, want nu is de veeruitslag niet bijster groot.
Groet Frank
Groet Frank