Is er een manier om achter het contact de draadjes los te halen en de auto te starten door de juiste draden met elkaar te verbinden?
Contactslot kapot in Noorwegen
-
timomito74
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 Okt 2017, 17:46
Contactslot kapot in Noorwegen
Is er een manier om achter het contact de draadjes los te halen en de auto te starten door de juiste draden met elkaar te verbinden?
1999 130 300tdi
Re: Contactslot kapot in Noorwegen
Hi 
Daar is ongetwijfeld een methode voor (bij mijn series 3 zou ik het zo kunnen op verschillende manieren, met voorgloeien en al.)
Echter als je zo op het form komt binnen waaien met een dergelijke vraag zonder je verder voor te stellen, ben ik persoonlijk wat terughoudend om info over hotwiring te delen...
vriendelijke groet, Fenna
Daar is ongetwijfeld een methode voor (bij mijn series 3 zou ik het zo kunnen op verschillende manieren, met voorgloeien en al.)
Echter als je zo op het form komt binnen waaien met een dergelijke vraag zonder je verder voor te stellen, ben ik persoonlijk wat terughoudend om info over hotwiring te delen...
vriendelijke groet, Fenna

- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Contactslot kapot in Noorwegen
Ja Fenna, zoiets dacht ik ook, maar 'meneer' staat sinds 8 oktober 2017 geregistreerd als forumlid en dit is zijn eerste bericht......
Achterop het contactslot zitten de draden met schuifstekkers bevestigd, je zou de wit-rode draad los kunnen halen, die is voor de aansturing van het startrelais. De bruine draad heeft constant stroom en is gezekerd met een hele grote, zware steekzekering (60 Amp.) in een zekeringenkastje onder de motorkap (de 2e zekering).
De wit-oranje draad is voor de accessoire-stand (radio en kachelventilator) en de geheel witte draad is voor het 'normale' contact (d.w.z. voorziet alles verder van stroom).
Succes,
Erik
Achterop het contactslot zitten de draden met schuifstekkers bevestigd, je zou de wit-rode draad los kunnen halen, die is voor de aansturing van het startrelais. De bruine draad heeft constant stroom en is gezekerd met een hele grote, zware steekzekering (60 Amp.) in een zekeringenkastje onder de motorkap (de 2e zekering).
De wit-oranje draad is voor de accessoire-stand (radio en kachelventilator) en de geheel witte draad is voor het 'normale' contact (d.w.z. voorziet alles verder van stroom).
Succes,
Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Contactslot kapot in Noorwegen
Even de kap loshalen rondom het stuur. Het slot zit met twee koploze boutjes vast maar die tik je met een beiteltje zo los. Dan kun je heel het contactslot eraf pakken.
Dan de schakelaar van het slot afdraaien en die gewoon met een platte sleutel bedienen. Slot weggooien en thuis (of op vakantie) een nieuwe monteren.
Dan de schakelaar van het slot afdraaien en die gewoon met een platte sleutel bedienen. Slot weggooien en thuis (of op vakantie) een nieuwe monteren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
timomito74
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 Okt 2017, 17:46
Re: Contactslot kapot in Noorwegen
Bedankt voor de reacties! Ik ga zo even kijken of ik het met mijn beperkte technische kwaliteiten toch voor elkaar krijg, zit hier nogal vast op een afgelegen plek
Inderdaad niet netjes van mij om mezelf niet eerst even voor stellen. Tot nu toe altijd een inactieve lurker geweest met verschillen de accounts...
Mijn naam is Timo, bouwjaar ‘74, Vader van 7 kinderen en eigenaar van een aantal bedrijven. Dat verklaart ook direct mijn inactiviteit hier...
Vanaf dienstplicht helemaal gek op Defenders, ik was de laatste lichting die ermee reed voordat de MB’s kwamen. Daarna altijd zo’n auto gewild en pas tot iets van twee jaar terug ervoor gekozen. Blind vanaf een foto zoals het hoort bij emotionele aankopen en veel leergeld betaald erna.
Ik hoop dat ik binnenkort iets meer tijd krijg om eens een meeting te bezoeken of zelfs een poging te wagen het een en ander aan de auto te verbeteren, want die mogelijkheden zijn er dus nog steeds 
Inderdaad niet netjes van mij om mezelf niet eerst even voor stellen. Tot nu toe altijd een inactieve lurker geweest met verschillen de accounts...
Mijn naam is Timo, bouwjaar ‘74, Vader van 7 kinderen en eigenaar van een aantal bedrijven. Dat verklaart ook direct mijn inactiviteit hier...
Vanaf dienstplicht helemaal gek op Defenders, ik was de laatste lichting die ermee reed voordat de MB’s kwamen. Daarna altijd zo’n auto gewild en pas tot iets van twee jaar terug ervoor gekozen. Blind vanaf een foto zoals het hoort bij emotionele aankopen en veel leergeld betaald erna.
1999 130 300tdi
Re: Contactslot kapot in Noorwegen
Het is een 300 tdi, dus lekker rommelen aan dat contact; geen computer nodig.
En slaap jij met 7 kinderen in die daktent?
En slaap jij met 7 kinderen in die daktent?
Re: Contactslot kapot in Noorwegen
conny schreef:Het is een 300 tdi, dus lekker rommelen aan dat contact; geen computer nodig.
En slaap jij met 7 kinderen in die daktent?
Dat heb je in een Td5 ook niet en in een Puma ook niet. Dus meer: het is een Defender dus geen computer nodig voor het contactslot
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
timomito74
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 Okt 2017, 17:46
Re: Contactslot kapot in Noorwegen
conny schreef:Het is een 300 tdi, dus lekker rommelen aan dat contact; geen computer nodig.
En slaap jij met 7 kinderen in die daktent?
(Ben lekker in mijn eentje weg)
Enne, het is helemaal gelukt! Contacthuis er helemaal uit gehaald. Nu rustig aan verder en als ik terugkom een nieuw contactslot. Bedankt voor de reacties!!!
1999 130 300tdi
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten