Na jaren van trouwe dienst is het helaas over met de motor van m'n Defender.
Het blok, een 4.0 ltr V8 zou nu gereviseerd moeten worden of vervangen of de auto verkopen met een defecte motor.
Het vervangen voor eenzelfde motor zal lastig worden omdat deze niet te vinden zijn, dus zal het of reviseren worden of verkopen.
Dit zal een dure reparatie zijn in de garage, dus m'n twijfel is of ik hem beter zo weg kan doen of toch ervoor kiezen om hem te laten reviseren in de garage. Wat zou jullie keuze zijn?
Alvast bedankt.
Defender 90 V8 50th Anniversary
Re: Defender 90 V8 50th Anniversary
Da's een speciaal ding; als je hem verkoopt in deze staat, krijg je er weinig voor. Altijd waard om te laten reviseren, maar dan wel in eigen beheer.
Motor eruit, alle troep er van af, kale motorblok wegbrengen en zelf weer opbouwen. Zoek een goed, ouwerwets revisiebedrijf; die hebben nog hart voor de zaak.
Motor eruit, alle troep er van af, kale motorblok wegbrengen en zelf weer opbouwen. Zoek een goed, ouwerwets revisiebedrijf; die hebben nog hart voor de zaak.
Mee eens, weg doen is zonde en kapitaalvernietiging.
Niet mee eens, revisie is duur en onbetrouwbaar tenzij je iemand kent die alle adressen weet en zelf opbouwen is voor de meesten geen optie. Als het mijn auto was zou ik er een nieuw crate engine inleggen met ongeveer het vermogen dat de wagen origineel ook heeft. Dat doet even pijn aan een blok kopen maar uitbouwen en inbouwen kan meteen na elkaar dus de wagen staat maar kort stil en de uren en kosten zijn itt revisie heel voorspelbaar. Daarnaast heb je dan een stuk nieuwere techniek dan het op 1950 gebaseerde LaRo blok.
Andere optie is een gereviseerd onderblok te kopen (bv Turner Engeneering) en dan de koppen etc over te bouwen maar dan ben je het geld net zo goed kwijt alleen dan aan arbeidsloon. Het hangt er veel vanaf hoeveel wil en kun je zelf doen, wat is je budget en is het gedoe het je waard.
Bijvoorbeeld EPS in Kiel Windweer importeert legio V8 blokken en heeft veel ervaring met het vervangen van de oude LaRo shit. Die kunnen ook het wisselen doen zodat je geen tijd kwijt bent maar dat kost uiteraard weer loon.
Niet mee eens, revisie is duur en onbetrouwbaar tenzij je iemand kent die alle adressen weet en zelf opbouwen is voor de meesten geen optie. Als het mijn auto was zou ik er een nieuw crate engine inleggen met ongeveer het vermogen dat de wagen origineel ook heeft. Dat doet even pijn aan een blok kopen maar uitbouwen en inbouwen kan meteen na elkaar dus de wagen staat maar kort stil en de uren en kosten zijn itt revisie heel voorspelbaar. Daarnaast heb je dan een stuk nieuwere techniek dan het op 1950 gebaseerde LaRo blok.
Andere optie is een gereviseerd onderblok te kopen (bv Turner Engeneering) en dan de koppen etc over te bouwen maar dan ben je het geld net zo goed kwijt alleen dan aan arbeidsloon. Het hangt er veel vanaf hoeveel wil en kun je zelf doen, wat is je budget en is het gedoe het je waard.
Bijvoorbeeld EPS in Kiel Windweer importeert legio V8 blokken en heeft veel ervaring met het vervangen van de oude LaRo shit. Die kunnen ook het wisselen doen zodat je geen tijd kwijt bent maar dat kost uiteraard weer loon.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Is een bijzondere defender. Gezien de waarde ontwikkelingen van klassiekers zou ik het originele blok proberen te behouden en reviseren. Waarde in toekomst alleen bij matching number auto's.
-
Landmarcs
Zaflo schreef:Is een bijzondere defender. Gezien de waarde ontwikkelingen van klassiekers zou ik het originele blok proberen te behouden en reviseren. Waarde in toekomst alleen bij matching number auto's.
Een leuke gedachte ... maar als het in de toekomst echt een "dingetje" wordt kan je ook het originele blok conserveren en apart zetten.
Als je voor minder geld een beter nieuw blok koopt, en als je vooral voor je eigen plezier gaat, dan is dat zekerder oplossing.
Dat matching-number blok houd je dan als beleggings-garantie achter de hand.
Groeten MarcS
Matching numbers? Bij een Defender die in die aantallen geproduceerd is?
Yeah right.
Edward van Vugt
Totale productie 385 stuks. Noemt het maar veel.
effe prijs vragen bij Rombouts in Goirle
mvg luc
mvg luc
Mocht je besluiten hem te verkopen. Ik heb er wel interesse in.
Land Rover Discovery 3 V8