Ik krijg bij mijn D3 TDV6 de volgende foutmeldingen.
Bij het uitlezen bleek de brandstofdruk niet in orde te zijn.
Er is een nieuwe opvoerpomp in gezet en het probleem is verholpen.
Dat was een dik jaar geleden, maar nu is dezelfde foutmelding teruggekomen en springt in op willekeurige momenten.
De welbekende ping en transmision failure, HDC failure handbrake failure, suspension lowered, noem maar op.
Auto in P, uitzetten en weer aan en alles werkt weer als vanouds.
Bij uitlezen wordt iedere keer een brandstofdruk probleem aangegeven.
Inmiddels is de regelklep en de druksensor vervangen, maar ik blijf de melding houden.
Heeft iemand enig idee waar ik nog meer kan zoeken?
Help, foutmelding D3
Help, foutmelding D3
groeten Erik
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Help, foutmelding D3
Dag "wgdw",
Ik lees met een zekere regelmaat dat naar mate de auto meer "denkt" het belangrijker is dat de accu in goede conditie is ... dus heb wellicht je een zwakke accu ? In ieder geval een makkelijker te checken dingetje.
Groeten MarcS
Ik lees met een zekere regelmaat dat naar mate de auto meer "denkt" het belangrijker is dat de accu in goede conditie is ... dus heb wellicht je een zwakke accu ? In ieder geval een makkelijker te checken dingetje.
Groeten MarcS
Re: Help, foutmelding D3
Had ik ook al gelezen, 3 weken geleden een nieuwe accu er in gezet, dat is het dus niet.
groeten Erik
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
Re: Help, foutmelding D3
Dan zou je dus lagere brandstofdruk hebben (want sensoren zijn nieuw dus ok) ondanks een goede pomp. Dat is een uitdagende storing om te vinden.
- Brandstoffilter verstopt of groffilter bij brandstofopvoerpomp vervuild? Zit ooit enorme troep in de tank, bijv. algen
- Ergens lucht aanzuiging in het systeem, bijv bij brandstoffilter? Mogelijk recent vervangen?
- Vernauwing in de brandstofleiding van opvoerpomp naar hogedrukpomp? leiding klem of ingedeukt? Of vervuild door vuil dat in de leiding is gekomen bij het wisselen van de opvoerpomp?
Heb je al de echte druk gemeten met een manometer op het meetpunt bovenop het blok tegen het schutbord?
Draadje blijf ik volgen
- Brandstoffilter verstopt of groffilter bij brandstofopvoerpomp vervuild? Zit ooit enorme troep in de tank, bijv. algen
- Ergens lucht aanzuiging in het systeem, bijv bij brandstoffilter? Mogelijk recent vervangen?
- Vernauwing in de brandstofleiding van opvoerpomp naar hogedrukpomp? leiding klem of ingedeukt? Of vervuild door vuil dat in de leiding is gekomen bij het wisselen van de opvoerpomp?
Heb je al de echte druk gemeten met een manometer op het meetpunt bovenop het blok tegen het schutbord?
Draadje blijf ik volgen
Re: Help, foutmelding D3
Opgelost: De hogedrukpomp was de oorzaak.
Helaas deed dat ding het soms wel goed en soms niet.
Bij de eerste test leek hij in orde, maar nadat hij langer op de testbank heeft gestaan kwamen er toch onregelmatigheden.
De D3 rijdt met een revisiepomp nu weer als vanouds!
Helaas deed dat ding het soms wel goed en soms niet.
Bij de eerste test leek hij in orde, maar nadat hij langer op de testbank heeft gestaan kwamen er toch onregelmatigheden.
De D3 rijdt met een revisiepomp nu weer als vanouds!
groeten Erik
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten
