Hoi ik heb een vraag, ik zit in Portugal met een probleem het koppelingspedaal blijft hangen en ontkoppeld niet meer.
Het is een Defender uit 2014 TD4 Puma met slechts 85.000 km. op de teller, het reservoir zit vol, er drupt geen olie op de mat rara wat kan het zijn.
Is het de cylinder er lijkt geen druk te zitten, maar alle slangen zitten vast??
Iemand een idee.
Bijvoorbaat dank.
koppelingspedaal blijft hangen
- Erik Peters
Re: koppelingspedaal blijft hangen
Het is mogelijk dat de master cilinder defect is. Als het afsluitrubbertje, aan het uiteinde van de zuiger, kapot is dan wordt het gaatje naar het reservoir niet dicht gedrukt als je het koppelingspedaal intrapt. Je drukt de 'remvloeistof' dan terug in het reservoir in plaats van naar de slave cilinder.
De master cilinder is dan inwendig lek en je ziet nergens remvloeistof uitlekken.
Groet,
Erik.
De master cilinder is dan inwendig lek en je ziet nergens remvloeistof uitlekken.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
bij mijn oude Scania was een keer de veer van de pomp gebroken enhet zuigerje zat beneden vast na een ferme tik met de hamer op het pompkopje schoot hij los zou ook zoiets kunnen zijn
mvg luc
mvg luc
Erik Peters schreef:De master cilinder is dan inwendig lek en je ziet nergens remvloeistof uitlekken.
Groet,
Erik.
Datzelfde kan ook met de slave. Dat is een plastic prul waar je niet bijkomt.
Ooit gehad toen ik hier een 110 buiten wilde zetten. Nog proberen te ontluchten via de net zo'n crappy plastic ontluchtingsnippel maar da wou ok ni.
Gelukkig zat die nog in de garantie en dus is de dealert hem hier op komen halen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Edward schreef:Datzelfde kan ook met de slave. Dat is een plastic prul waar je niet bijkomt.
Dan gok ik dat de slave cilinder defect is. 85.000 km is voor een master cilinder 'te vroeg'.
Overigens moet, als het rubbertje in de master defect is, het vloeistofniveau in het reservoir oplopen als je het pedaal indrukt.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Edward schreef:Datzelfde kan ook met de slave. Dat is een plastic prul waar je niet bijkomt.
Dan gok ik dat de slave cilinder defect is. 85.000 km is voor een master cilinder 'te vroeg'.
Overigens moet, als het rubbertje in de master defect is, het vloeistofniveau in het reservoir oplopen als je het pedaal indrukt.
Mij lijkt het voor de "slave" ook vroeg ... maar dat geldt voor om het even welke reden voor dit probleem.
Groeten MarcS
Hartelijk dank voor alle reacties.
Vraag, wanneer het een Clutch Slave is moet dan de hele bak en tussenbak eronder uit, om dit kleine en goedkope onderdeel te vervangen?
Ik hoor graag van jullie
Mvrgr
Hildo
Vraag, wanneer het een Clutch Slave is moet dan de hele bak en tussenbak eronder uit, om dit kleine en goedkope onderdeel te vervangen?
Ik hoor graag van jullie
Mvrgr
Hildo
vraag bij het vervangen van de slaven moet dan de hele bak en tussenbak eronder uit?
Zelf nooit gedaan, maar als ik naar een afbeelding van het ding kijk dan lijkt het daar wel op...... 
Edward van Vugt
Landmarcs schreef:Erik Peters schreef:Edward schreef:Datzelfde kan ook met de slave. Dat is een plastic prul waar je niet bijkomt.
Mij lijkt het voor de "slave" ook vroeg ... maar dat geldt voor om het even welke reden voor dit probleem.
Groeten MarcS
Bij welke kilometerstand is het wel ‘normaal’ dat ie stuk gaat?
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!