start probleem defender
start probleem defender
Mijn TD5 start niet meer, even uitleggen in het verleden moest ik af en toe mijn contact op en af zetten want soms gingen er 2 lampjes ( gloeilampje en motor lampje ) links op het dashboard niet aan en starte hij niet, na een paar keer op en af zetten gingen deze wel aan starte de defender direct, het is dan weer een tijdje goed gegaan maar vandaag gaat het helemaal niet meer, kan iemand mij raad geven ?
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: start probleem Defender Td5
Dag Gil,
Heb je het batterijtje in de key-fob al eens vervangen ?
En zet je de auto wel met een zekere regelmaat op alarm ?
Mijn ervaring is dat beide een oorzaak kunnen zijn van rare verschijnselen.
Vlgs de Td5 specialisten zou het niet kunnen, maar het lijkt er op dat de auto en de key-fob raken vervreemd als ze niet zo nu en dan een zekere "uitwisseling" hebben.
Na het vervangen van het batterijtje moet je sowieso een paar maal alarm aan en uit zetten dus daarmee zijn auto en key-fob weer goed gesynchroniseerd.
En tenslotte: Een heel andere oorzaak kan ook liggen in slechte contacten achter het contactslot.
Groeten MarcS
Heb je het batterijtje in de key-fob al eens vervangen ?
En zet je de auto wel met een zekere regelmaat op alarm ?
Mijn ervaring is dat beide een oorzaak kunnen zijn van rare verschijnselen.
Vlgs de Td5 specialisten zou het niet kunnen, maar het lijkt er op dat de auto en de key-fob raken vervreemd als ze niet zo nu en dan een zekere "uitwisseling" hebben.
Na het vervangen van het batterijtje moet je sowieso een paar maal alarm aan en uit zetten dus daarmee zijn auto en key-fob weer goed gesynchroniseerd.
En tenslotte: Een heel andere oorzaak kan ook liggen in slechte contacten achter het contactslot.
Groeten MarcS
Re: start probleem defender
Kijk ook even zekeringen onder bijrijder stoel na
Re: start probleem defender
@ Marc misschien een domme vraag maar ik heb geen alarm voor zover ik weet, en wat is een key-fob .
@ Ruud zekeringen heb ik nagekeken zijn ok
thx alvast
mvg
Gil
@ Ruud zekeringen heb ik nagekeken zijn ok
thx alvast
mvg
Gil
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: start probleem defender
En dan is er ook nog de krukas-sensor -- maar ik weet niet of storingen daar beginnen met alleen start-problemen.
Groeten MarcS
Groeten MarcS
Re: start probleem defender
ik heb mijn alarm kaske opengedaan en er zit zelfs geen batterij in
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: start probleem defender
Als de krukaspositiesensor problemen geeft dan slaat de motor gewoon niet aan, maar de startmotor draait dan wel gewoon en zoals ik het probleem lees, draait de startmotor niet rond als de lampjes niet branden. En dan denk ik richting contactslotschakeklaar of er is ergens een relais wat weigert.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: start probleem defender
Een key fob is een Engelse termijn voor het zwarte dingetje met 2 drukknopjes. En volgens mij heb je wel een alarm. Elke Td5 heeft dat. Kun je bijna niet verwijderen. 
Re: start probleem defender
conny schreef:Een key fob is een Engelse termijn voor het zwarte dingetje met 2 drukknopjes. En volgens mij heb je wel een alarm. Elke Td5 heeft dat. Kun je bijna niet verwijderen.
Maar wel gewoon uitzetten. Op mijn vorige D2 heb ik het iig gewoon uit laten zetten totdat ik de ontvanger van de afstandbediening vervangen had. De startonderbreker blijft het wel gewoon doen maar die reageert op een chipje oid in de sleutel.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: start probleem defender
Edward schreef:conny schreef:Een key fob is een Engelse term voor het zwarte dingetje met 2 drukknopjes. En volgens mij heb je wel een alarm. Elke Td5 heeft dat. Kun je bijna niet verwijderen.
Maar wel gewoon uitzetten. Op mijn vorige D2 heb ik het iig gewoon uit laten zetten totdat ik de ontvanger van de afstandbediening vervangen had. De startonderbreker blijft het wel gewoon doen maar die reageert op een chipje oid in de sleutel.
Precies, en ... geheel in tegenstelling tot wat de specialisten zeggen, en ook tot het gezonde verstand, lijkt het erop dat het chipje in de key-fob na een langere tijd geen alarm en/of geen synchronisatie en/of geen fris batterijtje soms moeilijk gaat doen. (En natuurlijk is het dan niet het chipje zelf dat moeilijk doet maar meer de auto die niet goed meer reageert op de aanwezigheid van dat chipje.)
Dit is althans wat ik met mij oude Td5 ervoer, en wat ook lijkt voor te komen bij anderen.
Welke handeling dan echt noodzakelijk is weet ik ook niet, waarschijnlijk zijn de meeste overbodig en is checken of het batterijtje goed is en goed contact maakt en synchroniseren al meer dan voldoende. Regelmatig op en van alarm zetten zorgt ook voor afdoende synchroniseren (en geeft vanzelf een controle op het batterijtje, want is dat moe dan merk je het vanzelf).
Omdat een betrouwbare bron zei dat het niet aan de electrickery in de key-fob of het alarm lag heb het ik nog eens geprobeerd (toen ik wat langer in Frankrijk was) ... langer achtereen geen alarm gebruik was genoeg om start-problemen te geven, na een paar weken leek het alsof de auto de key-fob slechter herkende. Een paar maal het alarm gebruiken (dus synchroniseren) was genoeg.
O ja, omdat het wel even duurt voordat de mis-match lijkt op te treden is het ook niet iets wat je makkelijk black-box gewijze onderzoekt, eerst weer wachten totdat de auto moeizaam (of niet) start en dan een voor een proberen waaraan het ligt ... je bent al tevreden als het weer werkt.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten