Landmarcs schreef:Edward schreef:Wel dat was een verassing!
....
Kan iemand mij uitleggen waar ik een gedachten-kronkel maak.
De multiriem zit toch "buiten" en de olie-kanalen "in" het blok.
Hoe komen multiriem-resten "in" het blok ??
Blijft jammer: ooit een eenvoudig gebrek, en dan zoveel vervolgschade.
Groeten MarcS
De multiriem was kennelijk al een tijdje aan het kapot lopen en toen ie eindelijk brak zat er een best deel óm de krukaspoulie. Samen met de ANWB monteur zoveel mogelijk weggehaald maar om zeker te zijn de wagen op laten halen door een garage om alles verwijderd te krijgen. (op dringend advies van de ANWB monteur die ooit bij Vis gewerkt had overigens)
Doe je dat niet dan 'trekt' het blok de zooi via de keerring naar binnen het carter in (daar draait tenslotte de krukas en zuigt de oliepomp de olie en alles wat erin drijft aan) en dat is dus ook gebeurd......
Die hebben achteraf dus alleen de poulie eraf gepakt en niet het carter of distributiedeksel. Maar denk niet dat ze hun verantwoordelijkheid zullen nemen maar we gaan er iig eens praten.
@Raymond: ja, die witte harde delen lijken mij ook van de kettinggeleider.