Hallo, heeft iemand in de omgeving van Hengelo, Enschede, een goedkoop adres voor het laten zandstralen van een Lightweight chassis.
De professionele bedrijven vragen hier ettelijke honderden euro's voor, ik heb nu 1 bedrijf die er ongeveer, inschatting, 300€ voor vraagt maar ik zie op forums ook veel lagere prijzen maar dan meestal in Brabant en niet rond Twente.
Daarna moet ik er diverse stukken inlassen en daarna wil ik het chassis laten verzinken, misschien heeft ook daar iemand een adres voor.
Groetjes Frank
zandstralen chassis serie
- arjan_de_jong
Re: zandstralen chassis serie
Waarom niet gelijk een nieuw gegalvaniseerde er onder zetten? Dan ben je gelijk in 1x klaar.
Deze is gewoon leverbaar voor de LW. Kost zon 1500 pond
Deze is gewoon leverbaar voor de LW. Kost zon 1500 pond
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Serie chassis laten stralen koste bij van Berlo in Geldrop de laatste keer 200 euri. Lassen kost niks maar tel voor het gemak 100 euri gas, draad en ijzer. verzinken koste 275 euri. Da is bij elkaar 575 euri.
Daar zit dus een dikke 1000 euri tussen. Los van het feit dat een origineel chassis van degelijk dik staal is en een nieuw vervang exemplaar van blikken pisbakkenstaal ofwel PBS.
Ik zou ook zeker voor een nieuwe verzinkte gaan.

Daar zit dus een dikke 1000 euri tussen. Los van het feit dat een origineel chassis van degelijk dik staal is en een nieuw vervang exemplaar van blikken pisbakkenstaal ofwel PBS.
Ik zou ook zeker voor een nieuwe verzinkte gaan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Bedankt Arjan en Edward voor de reactie.
Het chassis is eigenlijk helemaal niet slecht, moet er alleen een achterbalk en een dwarsbalkje inlassen, hoop dat ik straks niet meer tegenkom
.
Ik geef dus de voorkeur aan mijn origineel chassis, hoewel af en toe een verzinkt chassis ook lonkt, maar nu is het origineel en goedkoper (wel meer werk maar ik wil het juist zoveel als mogelijk zelf doen).
Vraag me wel af hoe je de binnenkant van de balken tot op het staal schoonmaakt en ontroest.
Denk dat het chassis dan in een fosforbad moet.
Groetjes Frank
Het chassis is eigenlijk helemaal niet slecht, moet er alleen een achterbalk en een dwarsbalkje inlassen, hoop dat ik straks niet meer tegenkom
Ik geef dus de voorkeur aan mijn origineel chassis, hoewel af en toe een verzinkt chassis ook lonkt, maar nu is het origineel en goedkoper (wel meer werk maar ik wil het juist zoveel als mogelijk zelf doen).
Vraag me wel af hoe je de binnenkant van de balken tot op het staal schoonmaakt en ontroest.
Denk dat het chassis dan in een fosforbad moet.
Groetjes Frank
ik meen hier vaak gelezen te hebben dat de binnenzijde dmv chemisch ontlakken ook voldoende aangepakt kan worden.
misschien hetzelfde als een fosforbad?
misschien hetzelfde als een fosforbad?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
one-ten.nl
Wij laten het altijd doen bij Allround stralen en spuiten, maar ook wij betalen wel tussen de 200 en 300 euro ex btw