Hallo,
Mijn aanjager werkt niet meer, op geen enkele stand. Zekering is niet stuk. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Gr. Eddie
Aanjager Defender 2008
-
Landmarcs
Re: Aanjager Defender 2008
Dag Eddie,
De zoekfunctie doet het nog.
Kijk (ook) eens even hier: Puma Aanjager.
Volgens de dealer gaan ze nooit stuk. En volgens de dealer is het als ze dan toch stuk gaan verstandig om ook de weerstanden te vervangen.
Groeten MarcS
De zoekfunctie doet het nog.
Kijk (ook) eens even hier: Puma Aanjager.
Volgens de dealer gaan ze nooit stuk. En volgens de dealer is het als ze dan toch stuk gaan verstandig om ook de weerstanden te vervangen.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:D
Volgens de dealer gaan ze nooit stuk.
Groeten MarcS
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik dat t horen heb gekregen, dan kan ik vast een avondje lekker uit eten!
Maakt niet uit waarmee je in de winkel, bij de dealert, etc komt. Het voorval is áltijd uniek en nog nooit voorgekomen.........
Dat kreeg een kennis van me zelfs te horen toen z'n hele Puma blok in de prut liep, dat hadden ze nog nóóit meegemaakt
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik dat t horen heb gekregen, dan kan ik vast een avondje lekker uit eten!
Maakt niet uit waarmee je in de winkel, bij de dealert, etc komt. Het voorval is áltijd uniek en nog nooit voorgekomen.........
Dat kreeg een kennis van me zelfs te horen toen z'n hele Puma blok in de prut liep, dat hadden ze nog nóóit meegemaakt![]()
Voor mij is het ook een beroerd argument:
Als iets noooooit voorkomt is die ene keer dat het wel gebeurt mijns inziens een reden voor coulance etc.
Meestal zit dat er juist niet in, meestal is de impliciete boodschap: jammer je hebt gewoon pech.
Groeten MarcS
PS Wel "interessant" dat "Eddie Kapitein" na het bericht als laatste om 11:56 actief op het forum was ... misschien was ie niet nieuwsgierig naar de antwoorden
PS 2 Misschien is het ook mogelijk de antwoorden te bekijken zonder in te loggen?
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 04 Dec 2018, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Eddie Kapitein
Gister ook nog contact gehad met een leverancier, is een bekend probleem.
Nieuwe aanjager besteld, moet het probleem opgelost zijn.
bedankt voor jullie reacties.
-
Landmarcs
Eddie Kapitein schreef:Gister ook nog contact gehad met een leverancier, is een bekend probleem.
Ik hoop voor jou dan dat mijn dealer te voorzichtig was met het advies ook de weerstanden te vervangen.
Het kwam mij wel aannemelijk over: de weerstanden kunnen de oorspronkelijke oorzaak zijn van de gesneuvelde aanjager, en omgekeerd kunnen de weerstanden ook op hun donder gekregen hebben door de hemelende aanjager.
Anyway: mijn nieuwe aanjager bleek heel veel stiller als de oude, op stand één vraag ik me soms af of ie wel draait (en ja hij draait).
Hij was zelfs zo stil dat de monteur die 'm monteerde en daarna checkte ook even beter moest luisteren ...
De aanjager blaast overigens genoeg op standje 3 dus dat zit wel goed.
Groeten MarcS
"de weerstanden kunnen de oorspronkelijke oorzaak zijn van de gesneuvelde aanjager"
leg eens uit?
Groet Ron
leg eens uit?
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Ron63 schreef:"de weerstanden kunnen de oorspronkelijke oorzaak zijn van de gesneuvelde aanjager"
De weerstanden beperken de stroom door de aanjager.
In mijn geval blijkt de nieuwe aanjager stiller - en dus wellicht ook iets rustiger - te draaien.
Ik weet het niet, maar het zou dus maar zo kunnen dat de oorspronkelijke weerstanden aan de krappe kant waren en dus de motor iets te heet hebben laten worden ?? 't Is maar een ideetje. Een elektronische regeling van de aanjager zou overigens beter/zuiniger zijn (maar ook zo'n regeling kan stuk).
Groeten MarcS
Ok, zo kunnen natuurlijk.
In het verleden ging standje 3 gewoon rechtstreeks naar de motor zonder weerstand of zo, als standje 3 het nog deed dan wisten we dus dat weerstand overleden was. (was overigens bij een ander merk dan LR, Toyota wel te verstaan iets minder hitec dan een Defender natuurlijk
)
Groet Ron
In het verleden ging standje 3 gewoon rechtstreeks naar de motor zonder weerstand of zo, als standje 3 het nog deed dan wisten we dus dat weerstand overleden was. (was overigens bij een ander merk dan LR, Toyota wel te verstaan iets minder hitec dan een Defender natuurlijk
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006